مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: دانش سازمانی نیاز دستگاه‌ها برای پیشرفت است

مشهد (پانا)- جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: دانش سازمانی نیاز دستگاه‌ها برای پیشرفت است

قاسمعلی خدابنده در جلسه مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه یک با بیان اینکه این جلسات فرصتی برای تبیین اهداف و سیاستهای استان و ایجاد همگرایی بین اداره کل و ادارات است .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت : دانش سازمانی برای رشد نیاز به خلق دانش ، ذخیره و مستند سازی دانش ، انتقال دانش و بکارگیری دانش است که همه کارکنان سهیم هستند و اگر این اتفاق نیفتد ، نمی توان از پتانسیل موجود استفاده کرد.

وی افزود : داشتن هدف در هر سازمانی وجود دارد و البته اهدافی در آموزش و پرورش مترتب است که باید به آن توجه شود و تمامی مجموعه با توجه به شرح وظایف خود حرکت نماید و

خدابنده با بیان اینکه فعالیتها در تمامی دستگاه تعلیم و تربیت و در تمام ایام سال جاری و مستمر است گفت : باید به ساختار مجوعه توجه شود و نقشها تعریف شود تا از تداخل نقشها پیشگیری شود و البته اگر واحدها بین بخشی هماهنگ نباشند اهداف اجرا نخواهد شد .

وی تصریح کرد : منافع ملی باید بر منافع فردی برتری داشته باشد و این باید در دستگاهها جاری و ساری باشد تا برنامه ها عملیاتی شود .

مدیر کل به اولویتهای کاری آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت : باید به اهداف توجه کرد ، شاخص سازی شود که نیازمند توجه است تا میزان دستیابی به هدفها مشخص شود ، همانطور که توجه بیشتر به سند تحول مورد انتظار است.

وی افزود : کمبود منابع انسانی و منابع مالی نباید موجب تلاطم بیهوده گردد و با مدیریت صحیح و ایجاد آرامش باید در دستور کار قرار گیرد ، البته مدرسه محوری و مشارکت برون دستگاهی از اولویتهای آموزش وپرورش استان است .

خدابنده به ثبت نام مدارس اشاره نمود و گفت : دریافت اجباری وجه از مدارس کار پسندیده ای نیست و قطعا مورد تائید آموزش و پرورش نمی باشد و اگر این مورد رعایت شود از کاهش نرخ تحصیل جلوگیری خواهد شد ،گرچه درخواست همیشگی ما از خانواده ها با توجه به شرایط موجود کمک به مدارس است اما با مدیران متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

مقام عالی آموزش و پرورش استان ادامه داد: توجه به میانگین دانش آموزان حاشیه شهر مشهد در دستور کار خواهد بود و با ارائه طرحهایی تلاش می کنیم به مدیریت نیروی انسانی کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار