در موسسه مطالعاتی امور بین‌المللی نروژ

صالحی: حفظ برجام با باقی ماندن تحریم‌ها نشدنی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با حضور در موسسه مطالعاتی امور بین‌المللی نروژ تاکید کرد که حفظ همزمان تحریم‌های هسته‌ای و برجام نشدنی است.

کد مطلب: ۸۳۱۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: حفظ برجام با باقی ماندن تحریم‌ها نشدنی است

علی اکبر صالحی در آخرین برنامه سفر خود به نروژ، روز جمعه در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI) شرکت و در جمع تعدادی از اندیشمندان و محققین این موسسه، مقام‌هایی از وزارت خارجه و نمایندگانی از شرکت‌ها و دیگر موسسات تحقیقاتی نروژ درخصوص مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و توافق هسته‌ای برجام به ایراد سخنرانی و بحث و گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در این نشست که بیش از 90 دقیقه به طول انجامید ضمن اظهار نظر درباره اهمیت صلح و امنیت در نظام بین‌الملل معاصر و در هم تنیدگی آن با پیشرفت ملت‌ها، نگرانی و تلاش مستمر جمهوری اسلامی ایران را در طی چهار دهه گذشته به این واقعیت معطوف دانست و برجام را نیز حاصل چنین رویکردی توصیف کرد.

معاون رئیس‌جمهوری با مرور سختی‌های مسیر دستیابی به توافقی چند جانبه که در آن هم نگرانی‌های ساختگی قدرت‌های بین‌المللی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی برطرف شده و هم به نیازها و حقوق ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای پاسخ داده شده است، اشاره کرد.

صالحی حفظ برجام به‌عنوان دستاوردی چندجانبه را آزمونی برای جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: «چنانچه اهداف مورد نظر ایران از این توافق حاصل نشود، امکان حفظ آن ناممکن است و باقی ماندن تحریم‌ها و حفظ همزمان توافق شدنی نیست.»

او با ارائه استدلال های گوناگون از فریب‌کاری و خصومت در اظهارات اخیر مقامات آمریکا و تلاش گسترده آنان برای جلب همکاری بین‌الملل به منظور ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای، به اقدامات فرصت‌طلبانه و سودجویانه رژیم غاصب صهیونیستی نیز اشاره کرد.

صالحی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص مسائل منطقه‌ای، گفت‌وگوی فراگیر میان قدرت‌های اصلی منطقه‌ای را تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات منطقه و فراتر عنوان کرد.

در این نشست تعدادی از حاضران به ارائه نظر و طرح سوالات پرداختند که به طور کلی دربرگیرنده حمایت از برجام، لزوم حفظ این دستاورد توسط جامعه جهانی و درخواست از ایران برای خویشتنداری در برابر تحریکات دولت و مقامات آمریکا بود.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی بامداد شنبه به کشور بازگشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار