برخورد نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره آب با چاه های غیرمجاز

زاهدان(پانا)- رئیس دادگستری استان گفت : مردم باید احساس کنند که نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره آب به شدت با چاه غیرمجاز برخورد می‌کنند و اقدام به این کار نکنند.

کد مطلب: ۸۲۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برخورد نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و اداره آب با چاه های غیرمجاز

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: با توجه به معضل کم‌آبی در کشور مدیریت آن مهم بوده و در این راستا اولویت‌بندی قرار دارد.

وی بیان کرد: چاه‌های غیرمحاز باید شناسایی شوند و با پیگیری قضایی با آن‌ها برخورد شود زیرا جرم تلقی می‌شود.

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان درباره حفر چاه های غیرمجاز در استان گفت: بیش از 70 درصد از چاه های غیر مجاز استان امکان ساماندهی ندارد که به ترتیب اولویت در محل های که آب کمتری وجود دارد، مسدود می شود.

وی تاکید کرد: باید با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و حتی مردم، برنامه صیانت از آب را به سرانجام برسانیم.

رئیس دادگستری استان خاطرنشان کرد: در اجرای رفع سلب انتفاع چاه‌های غیر مجاز دستگاه قضایی حضور دارد و اجازه بهره برداری های سیاسی و خودی را در این باره به فرد یا گروه خاصی نمی دهد.

حمیدی همچنین در خصوص رفع تصرف اراضی ملی در استان نیز گفت: بیش از 500 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی زاهدان در سه ماهه اول امسال رفع تصرف شد .

وی تصریح کرد: در سه ماهه امسال 502 هکتار از اراضی دولتی که در تصرف افراد سود جو بوده رفع تصرف شد که از این میزان 290 هکتار در اختیار شهرداری زاهدان بوده و مابقی در حوزه منابع طبیعی و راه و شهرسازی بوده است .

وی همچنین از پیشگیری تصرف 10 هکتار از اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد و گفت: در نوروز امسال گشت‌های ویژه در عرصه های منابع طبیعی فعال بود که منجر به پیشگیری از تصرف غیر قانونی 10 هکتار از اراضی ملی شد و امیدواریم با و تقویت نیروهای گشتی اقدامات پیشگیرانه بهتری در این زمینه انجام شود .

حمیدی درباره علت کاهش تصرفات اراضی ملی، گفت: اطلاع رسانی و نصب تابلو در اراضی ملی و همچنین برخورد های قانونی مثل حبس، جزای مالی و رفع تصرفات هزینه بر برای متصرفینی که هزینه مالی زیادی در این اراضی انجام داده اند، سبب کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی ملی شده است .

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار