مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش 2.5 درصدی باسوادی آذربایجان شرقی طی پنج سال منتهی به سال 95

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای سیاست گذاری معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در باشگاه فرهنگیان گفت: درصد باسوادی استان از سال۸۵ تا۹۰، نیم درصد و از سال " ۹۰ تا ۹۵" ۲.۵ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۲۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 2.5 درصدی باسوادی آذربایجان شرقی طی پنج سال منتهی به سال 95

جعفر پاشایی حمایت، تقویت را دیدگاه اداره کل نسبت به سوادآموزی برشمرد و افزود: برای محقق شدن اهداف به کار گیری تمام ظرفیت ها اعم از دانش آموزان، اولیا، کارشناسان فرهنگی، معلمان و.. را تاکید کرد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطر نشان کرد: اولویت اصلی مجموعه شتاب بخشی به فعالیتهای سواد آموزی با محوریت مدارس است.

وی افزود: از سال 85 تا 90 شاخص رشد در این حوزه 0.5% بوده این در حالی است که در حد فاصل سال 90 تا 95 این رقم 2/5% را نشان می دهد.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی استفاده از ظرفیت رسانه را در اطلاع رسانی عملکرد معاونت سواد آموزی آموزش وپرورش استان ضروری دانست و افزود: تا مساله سواد به دغدغه عمومی تبدیل نشود برنامه ریزی و اقدامات نتیجه مطلوب خود را نخواهد داشت.

این مقام مسئول در استان با تاکید بر جدی گرفتن مساله سواد آموزی توسط فرمانداران و بخشداران گفت: تقویت شورای پشتیبانی سواد آموزی در نواحی و مناطق مورد انتظار است.

پاشایی در پایان بر پیگیری، نظارت، استفاده از ظرفیت مدیران مدارس و سایر دستگاهها در امر سواد آموزی تاکید کردو افزود: در این راستا تشویق مادی و معنوی نقش بسزایی در ریشه کنی خواهد داشت.

محمد حسین اشرفی در ادامه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به رفع بی سوادی و دستیابی آحاد جامعه به سطح عمومی دانش تاکید شده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بر اساس شمارش نفوس کشور در مقایسه با سال ۹۰ جمعیت تحت پوشش گروه هدف(49-10 ساله) به قدری رسید که درصد بی‌سوادی 92.1 بود و در حال حاضر باسوادی استان طبق سرشماری اخیر 94.3 درصد رسیده ولی از نظر میانگین کشوری عقب هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: 141هزار و 918 نفر بی‌سواد در استان داریم که این شایسته نام استان نیست و باید با همت جمعی شاهد این باشیم که بی‌سوادی به صفر رسد.

اشرفی یادآوری کرد: در سرشماری سال 1395، درصد باسوادی 6ساله و بالاتر استان از 82.1 درصد در سال 90 به 84.7 درصد در سال 95 با افزایش روبه‌رو بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در راستای آگاهسازی مردم در مورد اهمیت سواد آموزی، ۲۲برنامه رادیویی۱۵دقیقه ای و ۲۲۵آنونس رادیویی از نواحی ومناطق تهیه و پخش شده و ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار