مدیرکل مدارس غیردولتی

عکس‌العمل‌های رسمی آموزش‌وپرورش بعد از بررسی‌های قوه قضاییه اعلام می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از عکس‌العمل‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش بعد از اعلام رسمی بررسی‌های قوه قضاییه در پرونده آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۷۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
عکس‌العمل‌های رسمی آموزش‌وپرورش بعد از بررسی‌های قوه قضاییه اعلام می‌شود

مجید طهرانیان درباره پروند آزار جنسی تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه غیردولتی غرب تهران گفت: «آن چیزی که باید یقینا قضاوت شود، چیزی است که باید از سوی مسئولین قضایی اعلام شود. پرونده این اتفاق در جریان و در حال بازجویی و رسیدگی است و احتمالا نتیجه نهایی را به زودی اعلام می‌کنند.»

او ادامه داد: «براساس اطلاعاتی که به ما رسیده و براساس شواهد و‌ قرائنی که به دست آمده است، ابعاد این قضیه برخلاف آنچه رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند، زیاد نیست. خیلی تفاوت وجود دارد بین اینکه ما بگوییم به دانش‌آموزی تعرض شده یا به او تجاوز شده است. در این پرونده اصلا چیزی به نام تجاوز براساس اطلاعات ما وجود نداشته است.»

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: «ما با معلمان و اولیای دانش‌آموزان صحبت کرده‌ایم و اصلا اینگونه که در فضای مجازی منتشر شده ، نبوده است. شورای نظارت استان تهران برگزار شد و مدیر مدرسه به دلیل عدم نظارت کافی بر پرسنل عزل شد. یقینا با آن پرسنلی هم که خطارکار بوده و فیلم‌های مستهجن را به بچه‌ها نشان داده و به آنها اجازه داده در دفترش بنشینند و این فیلم‌ها را تعریف کنند و ... یقینا برخورد خواهد شد.»

طهرانیان گفت: «این فرد خاطی صددرصد از آموزش و پرورش اخراج و حتما حکم شرعی هم درباره او اجرا می‌شود. برخی هجمه‌هایی داشته‌اند که مسئولان باید استعفا دهند و ... اگر منظور بعضی‌ها این است که حالا یکی از پرسنل خطایی انجام داده است و مسئولان کشور باید استعفا دهند آن هم به خاطر هجمه غلط، این درست نیست.»

او ادامه داد: «این افراد اگر منتظر باشند تا حکم قضایی اعلام شود می‌بینند که مطمئنا هجمه‌هایی که اتفاق افتاده با اصل داستان، فرسنگ‌ها فاصله دارد. بنابراین ابعاد این قضیه که اتفاق افتاده است به هیچ عنوان با آنچه که در فضای مجازی منتشر شده است، سنخیت ندارد.»

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش گفت: «ما زمانی عکس‌العمل‌های رسمی را نشان می‌دهیم که قوه قضاییه نتایج خود را اعلام کند. اگر قرار باشد این مسئله با استعفا حل شود من خودم حاضرم همین الان این اقدام را انجام دهم. در این قضیه رسانه‌ها فعال برخورد نکردند و آن طوری که باید نقش‌آفرینی نکردند و فضا را برای فضای‌ مجازی باز گذاشتند. فضای مجازی هم سوءاستفاده کرد و افکار عمومی را تهییج و مدیریت افکار عمومی را در دست گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار