درخشش دبیر جمی در جشنواره الگوهای تدریس برتر

جم ( پانا ) مدیر آموزش و پرورش جم خبر داد: دبیر جمی موفق به کسب مقام دوم استانی جشنواره الگوهای تدریس برتر شد.

کد مطلب: ۸۲۶۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دبیر جمی در جشنواره الگوهای تدریس برتر

خلیل نیکخواه اظهار داشت: در جشنواره الگوهای تدریس برتر در استان بوشهر، دبیر جمی موفق به کسب مقام دوم شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارائه الگوهای نوین تدریس به معلمان برگزار می‌شود و ارتقای سطح توانمندی حرفه‌ای معلمان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش جم خاطرنشان کرد: جشنواره الگوهای برتر تدریس دارای سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری است و معلمان می‌توانند در هر یک از مراحل تدریس خود را ارائه دهند.

نیکخواه گفت: بر اساس اعلام نتایج استانی، محمد رضا قیصری دبیر درس دین و زندگی شهرستان جم موفق به کسب مقام دوم این جشنواره شد.

وی با اشاره به تغییرات محتوای آموزشی، خاطرنشان کرد: متد ها و روش‌های ارائه و آموزش مفاهیم درسی به مخاطبان از مقولات مهم در حوزه تعلیم و تربیت است و بر همین اساس، ضرورت تغییر نگرش و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای معلمان بیش از پیش آشکار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش جم ادامه داد: برنامه‌ریزان آموزشی برای تحقق این هدف برنامه‌هایی را طراحی کرده اند که یکی از آنها جشنواره الگوهای تدریس برتر است که هدف آن طراحی آموزشی و توسعه الگوهای تدریس مناسبی است که معلمان با به کارگیری‌ آنها می‌توانند ضمن تعمیق فرآیند یادگیری دانش آموزان، مهارت‌های حرفه‌ای خود را نیز ارتقا دهند.

وی با اشاره به اهمیت الگوی تدریس، تصریح کرد: الگوی تدریس دارای چارچوب ویژه‌ای است که عناصر مهمی در آن قابل مطالعه است که نباید از این عناصر غفلت کرد از سوی دیگر روش تدریس، نوع ارائه و اجرای معلم است یعنی او پس از شناخت الگوی تدریس و چهارچوب آن با استفاده از روش تدریس، محتوای کتابهای درسی را به دانش آموزان ارائه می‌دهد و در بحث روش تدریس قدرت مانور دارد.

مدیر آموزش و پرورش جم ادامه داد: اگر تدریس معلم به خوبی انجام شود، دانش آموز دروس را فراگرفته و کیفیت آموزشی در کشور ارتقا می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار