استاندار فارس: بی کفایتی مدیر موجب بروز تجمع اعتراضی کارکنان می شود

شیراز (پانا)- استاندار فارس با اشاره به تجمعات اعتراض آمیز اخیر برخی کارکنان ادارات مختلف بر مدیریت صحیح و نگاه به آینده مدیران به عنوان ضرورت امروز جامعه تاکید کرد و افزود: مدیرانی که بعد از تجمع، مشکلات و خواسته های تجمع کنندگان را حل می کنند؛ در واقع آینده نگری نداشته اند در صورتی که مدیر باید آینده نگر بوده و نگذارد در بخشی از زیرمجموعه خود مشکل به اندازه ای بزرگ شود که افراد بخواهند اعتراض خود را علنی کنند.

کد مطلب: ۸۲۶۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: بی کفایتی مدیر موجب بروز تجمع اعتراضی کارکنان می شود

اسماعیل تبادار شب گذشته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس با بیان اینکه بعضی از تجمع های اعتراضی اخیر از سوی افرادی خاص ترتیب داده شده بود، گفت: هر تجمعی که مقابل ساختمان استانداری صورت بگیرد نشانه کم توجهی، بی کفایتی و عدم آینده نگری و پیش بینی لازم برای رفع مشکلات مردم توسط مدیر دستگاه و نهاد مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه شخصا اعتراضاتی که مردم و گروه های مختلف مقابل ساختمان استانداری انجام می دهند را رصد می کنم، افزود: پنجره دفتر کار من مشرف به درب اصلی ساختمان استانداری است و همیشه صدای اعتراضات و تجمعات مردم را که نسبت به فعالیت برخی تعاونی ها ،مسکن مهر و... انجام می دهند را می شنوم.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی فارس بیان کرد: ضرورت امروز جامعه ما در کنار فعالیت های برجسته، مدیریت صحیح و نگاه به آینده است بگونه ای که تمام موانع پیش رو پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از تجمعات اخیر نیز با سازماندهی و از سوی افرادی خاص صورت گرفته است،گفت: بسیاری از افرادی که در روزهای اخیر مقابل استانداری فارس در خصوص مسکن های مهر تجمع کرده اند در تجمعات بعدی مقابل شهرداری و شورای شهر شیراز نیز به عنوان پیمانکار حضور داشته اند.

تبادار اضافه کرد:اختیارات در دستان مدیران هر حوزه ای است و عکس العمل های امروز مدیران نسبت به گذشته بسیار متفاوت تر است و ضروری است که چنین رخدادهایی پیش بینی و از بروز آنها نیز با نگاه به آینده جلوگیری شود.

وی در ادامه به هنر مدیریت در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: در ابتدای بروز هرگونه مشکلی اگر جلوی آن گرفته شود تاوان و هزینه آن کمتر خواهد بود و مساله نیز امنیتی نمی شود و عده ای مغرض نیز از موقعیت ایجاد شده سوء استفاده نخواهند کرد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اعتراض های اخیر گروهی از کامیون داران به افزایش نیافتن نرخ حمل کالا که به فزونی 20 درصدی کرایه منجر شد، بیان کرد: در مرودشت 15 نفر از کسانی که به سمت کامیون ها سنگ پرانی می کرده دستگیر شده اند که براساس تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که 10 نفر از این اشخاص ،کسانی هستند که نه کامیون داشته و نه در حوزه حمل و نقل فعالیت می کنند و تنها با هدف موج سواری به مشکلات دامن زده اند.

وی مدیران را به داشتن نگاهی جامع تر توصیه و اظهار کرد:کمیته هایی در استانداری فارس تشکیل شده که هر روز صبح مسائل را رصد کرده و همچنین پیش بینی امور را نیز انجام می دهند که انتظار دارم نظیر این کمیته ها برای جلوگیری از نگرانی های جامعه در همه دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت های خود دغدغه عمومی امروز کشور را مباحث اقتصادی عنوان کرد و افزود: متاسفانه جنگی علیه اقتصاد کشور ما ایجاد شده که لازم است بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر برای مقابله با این ماجراجویی ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی اتکا به توان داخلی را امری مهم دانست و اظهار کرد: اگر براساس آمار عنوان می شود که نرخ بیکاری در استان فارس دو درصد بهبود یافته و یا فضای کسب و کار نیز رونق گرفته است اما متاسفانه این مساله در جامعه ملموس نیست.

استاندار فارس ادامه داد:لازمه جامعه امروز ما حفظ وحدت، وفاق و همگرایی است و قطعا همانگونه که تنگناهای زیادی را تاکنون پشت سرگذاشته ایم،موانع اقتصادی فعلی را نیز با مدیریت صحیح و همت مردم پشت سر خواهیم گذاشت.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های استان گفت: امیدوارم در کنار جلب منابع، جذب اعتبارات نیز مدنظر قرار گیرد که این وضعیت به ایجاد اشتغال در استان منجر شود.

تبادار همکاری و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی و بانکها در خصوص ارائه تسهیلات به بخش های صنعتی ، کشاورزی و کارآفرینی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: حل این موانع و عدم ناهماهنگی ها در بخش های دولتی و بانک ها تنها با سخن گفتن و جلسه گذاشتن حل نمی شود و لازم است که برای هر موضوعی کارگروهی عملیاتی ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات ویژه روستایی اشاره کرد و افزود: اواخر پارسال، رئیس جمهوری تاکید کرد پرونده اعتباراتی که برای طرح های اشتغالزایی روستایی تخصیص داده شده است باید تا پایان تیرماه بسته شود تا دوباره مبلغی جدید برای این کار در نظر گرفته و به واجدین شرایط پرداخت شود.

تبادار با تاکید بر تخصیص کارشناسانه اعتبارات ،گفت: مدیران دستگاه های اجرائی تلاش کنند تا زمانی که افراد برای اخذ تسهیلات به شعب بانک های مربوطه مراجعه می کنند پرونده شان کامل و واقعا واجد شرایط باشند و همچنین مدیران بانک ها نیز همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه تولید اشتغال در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 13 خردادماه جاری باید گزارش از چرایی عدم تخصیص اعتبارات روستایی در استان فارس به رئیس جمهوری ارائه شود، اظهار داشت: هدف رئیس دولت تدبیر و امید از پیگیری ویژه این امر این است که مشخص شود چه میزان این اعتبارات منجر به ایجاد شغل شده است.

وی ادامه داد:بانک ها کارگروه فعالی در زمینه اعتبارات ویژه روستایی ایجادکنند و همچنین از اداراتی مانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون ،رفاه و تامین اجتماعی این انتظار می رود که علاوه بر معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات پرونده آنها را نیز تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

وی در ادامه عنوان کرد:براساس اظهارات مدیران دستگاه های اجرائی به نظر می رسد بانک های استان فارس در خصوص عدم تخصیص اعتبارات روستایی به متقاضیان مقصر هستند و اگر این وضعیت مطابق بر واقعیت نیست بانک ها با ارائه مستندات در این خصوص از خود رفع اتهام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار