معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل:

۱۱۱ میلیارد ریال مستمری به مددجویان استان اردبیل پرداخت شد

اردبیل (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ امسال ۱۱۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال کمک معیشتی به حساب ۲۶ هزار سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شده است.

کد مطلب: ۸۲۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۱۱ میلیارد ریال مستمری به مددجویان استان اردبیل پرداخت شد

علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی خدمات حمایتی کمیته امداد از مددجویان و نیازمندان در اردبیل اظهار داشت: امسال 111 میلیارد و 760 میلیون ریال کمک معیشتی به حساب 26 هزار سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شده است که مستمری ماهانه با هدف رفع مشکلات معیشتی و نیازهای ضروری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت می‌شود .

وی با بیان اینکه خانوارهای مستمری‌بگیر به دلیل فوت، از کارافتادگی، بیماری، طلاق، متارکه و زندانی بودن سرپرست تحت حمایت کمیته امداد اردبیل قرار گرفته‌اند، افزود: کمیته امداد با پرداخت مستمری ماهانه به خانوار تحت حمایت کمک می‌کند تا بتوانند نیازهای ضروری خود را تأمین کنند .

حسین‌نژاد بیان کرد: حدود 26 هزار خانوار مستمری‌بگیر در قالب 54 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند و در کنار پرداخت مستمری، با ارائه خدمات درمانی، دارویی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارگشایی، به مددجویان تحت حمایت کمک می‌کنیم تا در مسیر توانمندسازی قرار گیرند .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: 72 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد سالمند هستند و افراد بالای 60 سال تحت حمایت، به دلیل ازکارافتادگی و بیماری توانایی انجام کار و هیچ‌گونه فعالیتی را ندارند که با پرداخت مستمری ماهانه تلاش می‌کنیم تا حداقل دغدغه‌های معیشتی آنها برطرف شود .

وی با اشاره به اینکه 12 هزار و 876 خانوار تحت حمایت یک‌نفره، هشت هزار و 226 خانوار تحت حمایت دو نفره و سه هزار و 25 خانوار تحت حمایت سه نفره هستند، تصریح کرد: یک هزار و 189 خانوار چهار نفره و 441 خانوار پنج نفره نیز تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند .

حسین‌نژاد با اشاره به افزایش کمک معیشتی پرداختی ماهیانه مددجویان از نخستین روزهای سال گذشته اظهار کرد: این امر براساس مصوبه مجلس و تامین بودجه توسط دولت برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد صورت گرفته است .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بیان کرد: افزایش مستمری سبب شده است تا برای خانوار یک‌ نفره 148 هزار تومان، خانوار دو نفره 250 هزار تومان، خانوار سه نفره 325 هزار تومان، خانوار چهار نفره 418 هزار تومان و خانوار پنج نفره 465 هزار تومان کمک معیشتی پرداخت شود .

وی گفت: با وجود افزایش مستمری، به علت مشکلات و مسائل مختلف خانوار تحت حمایت و وضعیت اقتصادی جامعه حتی این مقدار کمک معیشتی نیز نمی‌تواند تأمین کننده تمامی نیازهای مددجویان باشد که از خیران و نیکوکاران خواستاریم تا همچون سنوات گذشته کمیته امداد را در کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر یاری کنند .

حسین‌نژاد افزود: علاوه بر 26 هزار خانوار مستمری‌بگیر کمیته امداد استان اردبیل، حدود 14 هزار خانوار از اقشار بی‌بضاعت جامعه نیز از خدمات این نهاد به صورت موردی بهره‌مند هستند و هر چقدر کمک‌های خیران و نیکوکاران به کمیته امداد بیشتر شود، به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیازهای اساسی فقرا و خانوار مستمند جامعه باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار