توزیع 10 هزار و 772 جلد کتاب در بین کتابخانه های شهرداری اصفهان

اصفهان (پانا) - 10 هزار و 772 جلد کتاب خریداری شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در میان کتابخانه‌های شهرداری اصفهان توزیع می شود.

کد مطلب: ۸۲۵۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 10 هزار و 772 جلد کتاب در بین کتابخانه های شهرداری اصفهان

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از توزیع 10 هزار و 772 جلد کتاب خریداری شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در میان کتابخانه‌های شهرداری اصفهان خبر داد.

حمید دهقانی صبح روز دوشنبه هفتم خردادماه در نشست خبری رونمایی از کتاب های تهیه شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: امسال پنج نفر از کارشناسان زبده حوزه کتاب راهی این نمایشگاه معتبر شدند و ضمن پرداخت 120 میلیون تومان وجه و اخذ 60 میلیون تومان تخفیف، مبلغ 180 میلیون تومان کتاب خریداری کرده اند.

وی اظهار داشت: این آثار 10 هزار و 772 جلد کتاب در قالب 3 هزار و 310 عنوان است که از ناشران معتبری همچون نشر چشمه، هرمس، امیرکبیر و ... خریداری شده اند.

وی با بیان اینکه توجه به فرم و محتوای کتاب ها از مولفه های اصلی این انتخاب بوده است، اظهار کرد: بیشتر این آثار در حوزه های روانشناسی، اقتصادی، مدیریت شهری، اجتماعی و مباحثی همچون اختلالات روانی، آسیب های طلاق، بحران محیط زیست، هوای پاک و حمل و نقل را مورد بررسی قرار داده است.

رئیس اداره کتابخانه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در ادامه از توزیع کتاب های خریداری شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در میان کتابخانه های شهرداری خبر داد.

فاطمی با بیان این مطلب گفت: آثار خریداری شده پس از پایان نمایشگاه با در نظر گرفتن نیاز هر کتابخانه و فعالیت تخصصی آن، تقسیم و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه اکنون 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرداری اصفهان موجود است، اظهار کرد: در طرح امانت بین کتابخانه ای نیز 3 هزار جلد کتاب وجود دارد که طبق آمار بدست آمده 35 هزار مخاطب فعال و 14 هزار عضو جوان و نوجوان با این کتابخانه ها مرتبط هستند.

رئیس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان نیز از صدور کارت عضویت کتابخانه ویژه گردشگران خارجی در اصفهان خبر داد.

کشانی در مراسم رونمایی از کتاب های خریداری شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اعلام این خبر گفت: بیشتر گردشگرانی که برای تماشای اصفهان می آیند اطلاعات چندانی درباره این شهر، آداب و رسوم مردم، پیشینه ابنیه و آثار تاریخی و ... ندارند، اما نسبت به این مسئله علاقمند هستند و دوست دارند بتوانند از منابع مکتوب و مستند موجود در این زمینه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح صدور کارت عضویت برای گردشگران به همین جهت با هدف در اختیار گذاشتن این فرصت برای آنان به زودی به اجرا درمی آید.

گفتنی است؛ نمایشگاه کتاب های خریداری شده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 14 خردادماه در محل نمایشگاه های کتابخانه مرکزی اصفهان در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار