پیگیری دغدغه‌های جوانان خلاق و کارآفرین با ایجاد انجمن جوانان اتاق بازرگانی

تهران (پانا) – با ایجاد انجمن جوانان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، دغدغه‌های جوانان خلاق و کارآفرین برای داشتن نهادی قانونی پیگیری می‌شود ویکی از حمایت‌هایی که در اتاق بازرگانی از این انجمن می‌شود بحث امور بانکی است تا بتوان سیستم بانکی را به سمت حمایت از بخش‌های تولیدی و کارافرینی کشور هدایت کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری دغدغه‌های جوانان خلاق و کارآفرین با ایجاد انجمن جوانان اتاق بازرگانی

پرهام رضایی عضو هیات موسس ائتلاف فکرنو برای انتخابات انجمن جوانان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درنشستی خبری اظهار کرد:‌ درسال 1915 درآمریکا انجمنی به نام پیشرفت مردان جوان شکل گرفت که پس از گذشته سالها همچنان درحال فعالیت هستند اما در ایران با گذشت چندین دوره از انتخابات اتاق‌های بازرگانی انجمنی به این منظور در انتخابات شکل نگرفته است و تنها در انتخابات سال 1385 اتاق بازرگانی بحث حضور جوانان وبهره‌گیری از توان آنها مطرح شد که دوباره به فراموشی سپرده شد و اکنون با برگزاری انتخابات جوانان در تلاش هستند تا در این تشکل بخش خصوصی انجمنی را شکل دهند.

وی افزود:‌ در سال 1396 اتاق بازرگانی تهران با همکاری معاونت تشکلها چندین جلسه را برگزار و با گردهم آوری جوانان تلاش می‌شود تا ایجاد این انجمن به ثمر بنشیند.

رضایی خاطرنشان کرد: جوانان با تفکر و انسجام می‌توانند تحول بزرگی را در جامعه ایجاد کنند و بحث جانشین‌پروری و عمل به تعهدات اجتماعی از موضوعاتی است که در انجمن جوانان در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه انجمن جوانان اتاق فکری است تا به مسائل روز کشور در اتاق‌های بازرگانی ورود شود، تصریح کرد:‌ این انجمن اولین هلدینگ کارآفرینان جوان در زمینه‌های مختلف اقتصادی است که تلاش می کنند مشکلات جوانان را در ورود به عرصه‌های مختلف اقتصادی تسهیل کند.

رضایی گفت:‌ انجمن جوانان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با بودجه 1میلیارد ریالی که از سوی اتاق بازرگانی تامین می‌شود و دریافت حق عضویت از اعضا فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این نشست عطاء‌الله اشرفی دیگر عضو هیات موسس ائتلاف فکر نواظهار کرد:‌ انتخابات انجمن در 6 خرداد ماه در محل هتل ارم برگزار می‌شود و در این انجمن دغدغه‌های جوانان خلاق و کارآفرین برای داشتن نهادی قانونی پیگیری می‌شود ویکی از حمایت‌هایی که در اتاق بازرگانی از این انجمن میشود بحث امور بانکی است تا بتوان سیستم بانکی را به سمت حمایت از بخش‌های تولیدی و کارافرینی کشور هدایت کرد.

وی عنوان کرد:‌ متاسفانه هرجا که قرار است بخش‌خصوصی ورود پیدا کند پای دولت نیز در میان است و به طور قطع یکی از نکات مهم در آینده اقتصادی کشور واگذاری امور اقتصادی به بخش خصوصی واقعی است .

اشرفی میانگین سنی برای حضور در انتخابات انجمن را 39 سال اعلام کرد و افزود: تاکید برایجاد فرهنگ کسب‌وکار ،توسعه پایدارو تلاش برای حفظ محیط زیست و جانشین‌پروری از جمله موضوعاتی است که ائتلاف فکر نو برای شرکت در انتخابات انجمن مطرح کرده است ودر صورت پیروزی این اهداف را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

در ادامه هدیه بهرام‌پور یکی دیگر از اعضای هیات موسس ائتلاف فکر نواظهارکرد:‌ متاسفانه به دلیل موضوعات فرهنگی حضور بانوان در صحنه کارآفرینی کشور چندان نیست و این در شرایطی است که در دنیا حضور زنان یکی از شاخص‌های مهم در موفقیت اقتصادی است و به همین دلیل با پیروزی ائتلاف فکر نو سه کرسی از 9 کرسی هیات رئیسه به بانوان اختصاص خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار