چمسرخ، روستایی که دیگر نیست!

اهالی روستای چمسرخ از توابع بخش پهله زرین آباد شهرستان دهلران به دلیل نبود امکانات اولیه، عدم توجه و بی مهری مسئولان شهرستان در حال مهاجرت از این روستای قدیمی هستند.

کد مطلب: ۸۲۲۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
چمسرخ، روستایی که دیگر نیست!

ایلام (پانا) - روستای چمسرخ در 35 کیلومتر بخش پهله زرین آباد از توابع شهرستان دهلران واقع شده است که چندسالی است اهالی این روستا به دلیل عدم توجه مسئولان به نیازهای اولیه زندگی از جمله آب شرب، برق، پوشش مخابراتی و راه ارتباطی مناسب به تدریج اقدام به مهاجرت و تخلیه روستا نموده که طی ماه های اخیر تقریبا خالی از سکنه شده است.

به منظور واکاوی علل و عوامل موثر دراین کوچ اجباری راه روستارادرپیش گرفتیم و درعین ناباوری با کپروکولاهای (سایه بان)به جامانده از ساختمانهای کاه گلی و سیاه چادرهای ساکنان رفته از این دیار مواجه شدیم.

روزگاری نه چندان دور بیش از ۶۰خانوار با هزاران راس دام و مرغ و خروس ، در دشتهای مهم این منطقه و در جوار رودخانه ای در این حوالی، مکان اسکان موقت عشایر را به روستای چمسرخ تبدیل کرده بود که اندک اندک سبک زندگی عشایری خود را به روستائیان مسکون اما تولید کننده تغییر داده و به امید دسترسی به امکانات اولیه از جمله آب شرب بهداشتی،برق، راه دسترسی مناسب، تحصیل و ارتباطات مخابراتی ، روستای چمسرخ را بنا نهادند تاشاید رنج کوچ و سفر با اسکان و آرامش پایان پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار