معاون سیاسى،امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان:هرگونه سرمایه گذارى و برنامه ریزى در پدافند غیرعامل، کارا و اثربخش است

سنندج(پانا) - معاون سیاسى،امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان، گفت: هرگونه سرمایه گذارى و برنامه ریزى در پدافند غیرعامل، مى تواند کارا و اثربخش باشد زیرا وقوع حوادث و سوانح را نمى توان انکار کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسى،امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان:هرگونه سرمایه گذارى و برنامه ریزى در پدافند غیرعامل، کارا و اثربخش است

حسین خوش اقبال معاون سیاسى،امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان در همایش مدیریت پیشگیرى و کنترل تهدیدات زیستى و بیولوژیک، اظهار داشت: آمادگى مردم و سازمان هاى متولى در مقابله با حوادث مى تواند اثرات مخرب اقتصادى و روحى _ روانى ناشى از آن را تقلیل دهد از این رو داشتن شناخت و نگرش درست، آمادگى مناسب، احساس مسئولیت، رویارویى درست با حوادث از جمله اصول انکارناپذیر براى مقابله با حوادث است.
وى افزود: پدافند بیشتر یک نگاه پیشگیرى کننده، فکر متمرکز و شناسایى نقاط ضعف و قوت است که اگر بتوانیم پیش بینى و پیشگیرى کنیم، مطمئناً میزان تهدیدات و هزینه ها کاهش مى یابد.
خوش اقبال در بخش دیگرى از سخنن خود، از امنیت به عنوان یکى از دغدغه هاى زندگى انسان از گذشته تا کنون نام برد و خاطرنشان مرد: در نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران از ابتدا توجه به مساله امنیت، دفاع و مقابله با تهدیدات از جمله مسائلى بوده که همیشه مورد توجه مسئولین ارشد نظام قرار داشته است.
معاون سیاسى استاندار در ادامه تهدیدات را به دو بخش طبیعى و انسان ساز تقسیم کرد و افزود: در تهدیدات طبیعى اهداف مغرضانه وجود ندارد و باید با ایجاد آمادگى، توانایى مقابله با آن را کسب کنیم؛ اما در تهدیدات انسان ساز هدفمند و توام با برنامه ریزى و اندیشه است که هر روز با اشکال جدیدى از آن روبرو هستیم و در اینجاست که جایگاه و نقش پدافند غیرعامل در ایجاد و بالابردن آمادگى و مقابله با این تهدیدات مشخص مى شود.
وى در تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل به سخنان مقام معظم رهبرى اشاره و هرگونه سرمایه گذارى و برنامه ریزى در موضوع پدافند غیرعامل را کارا و موثر عنوان کرد.
خوش اقبال در ادامه تاکید کرد: فرهنگ سازى و آموزش عمومى در زمینه به کارگیرى اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش دولتى و غیر دولتى، پیش بینى مواد درسى در سطوح مختلف آموزش و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل، از جمله نکات مهمى است که لازم است در راس کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار