رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان بوشهر:

احترام و پاسداشت مقام معلم بر همگان واجب و لازم است

آببخش/بوشهر (پانا) - رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تجلیل از معلم، باید در جامعه اسلامی نهادینه شود و احترام و پاسداشت مقام معلم بر همگان واجب و لازم است.

کد مطلب: ۸۲۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
احترام و پاسداشت مقام معلم بر همگان واجب و لازم است

جاسم شجاع در مراسم تجلیل از معلمان آب‌پخش گفت : این معلم است که بار سنگین آموزش و پرورش نسل آینده را عهده دار بوده و در پیشرفت و تعالی کشور نقشی بسزا دارد.

وی تصریح کرد: تجلیل از معلم، باید در جامعه اسلامی نهادینه شود و احترام و پاسداشت مقام معلم بر همگان واجب و لازم است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: معلمان، در زندگی اجتماعی و فرهنگی دانش آموز تاثیر فراوان دارند و باید تلاش کنند الگو پذیری نسل جوان جامعه از آنها گسترش یابد.

امام جمعه آب پخش نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع معلم در دین مبین اسلام اظهار داشت: جایگاه معلم در تعالیم الهام بخش دین مبین اسلام، بسیار رفیع بیان شده است.

حجت الاسلام خداداد رضایی افزود: در آیات و روایات فراوانی درباره جایگاه و منزلت مقام معلم،به عنوان تعلیم دهنده جملات زیبایی بیان شده است که این امر نشان از اهمیت آن دارد.

امام جمعه آب پخش بیان داشت: وظیفه معلم، تعلیم و تربیت است و این دو اصل باید زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را شامل شود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: معلمان عزیز فقط به آموزش کتابهای درسی اکتفا نکنند و در کلاسهای درس، جهت تقویت روحیات فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان هم برنامه داشته باشند.

علی مردانلو بخشدار آب پخش نیز گفت : مهمترین ویژگی یک معلم نمونه، اهتمام به انسان سازی و عشق ورزیدن به تعلیم دانش آموزان است و .معلمی که به مدرسه و کلاس عشق می ورزد؛ می تواند بهتر و کامل تر به هدف انسان سازی خود برسد.

در این مراسم از احمد عربزاده، معلم نمونه استانی- فاطمه امیرآلی مدیر نمونه منطقه ای-رقیه شاهونی معلم نمونه استانی-بتول یزدانی معلم نمونه منطقه ای و هدیه حاجی پور معلم نمونه منطقه ای و برخی دست اندرکاران آموزش و پرورش آب پخش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار