18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری پرداخت شد

بوشهر ( پانا ) رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به 26 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شد.

کد مطلب: ۸۲۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری پرداخت شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد باقر نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه آمریکا در این برهه تنها است اظهار داشت:در تحریم‌های گذشته کشورهای اروپایی با آمریکا همراه بودند و این در حالی بود که شورای امنیت آن را تصویب می‌کرد ولی اکنون آمریکا منزوی شده و این امکان برای آمریکا که اروپا با خودش همراه باشد نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منابع ارزی بیش از مصارف است افزود: تاکنون 5 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومان تخصیص یافته و بخشی هم با نرخ 3800 تومانی تخصیص داده شده است.

نوبخت با تاکید بر مدیریت قیمت ثبیت شده نرخ ارز گفت: بخشی از نیاز ارزی از مراکز رسمی جواب داده نمی‌شد که از راه غیر رسمی تامین می‌شد که 33 فعالیت دیگر که ارز آن مبادی رسمی پاسخ داده نمی‌شد قرار است دولت تامین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از صادرات ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در ماه نخست امسال 3 میلیارد و 132 میلیون دلار صادر شد که در قبال آن 2.5 میلیارد دلار واردات انجام شد که 600 میلیون دلار تراز مثبت بازرگانی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 18 هزار و 500 میلیون تومان برای طرح‌های رفع موانع تولید و تسهیلات پرداخت شد خاطر نشان کرد: امسال برای این مهم و بخش‌های دیگر اعتبارات قابل توجهی تخصیص یافته که 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده بازسازی می‌شود.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی امسال 73 هزار و 400 میلیارد تومان از محل تبصره 18 تصویب شده که سهم استان‌ها باید جذب شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی مهمترین هدف رشد اقتصادی مستمر است که بدون سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود.

معاون رئیس جمهور رشد اقتصادی و اشتغال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مهم‌ترین هدف اقتصاد مقاومتی رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال است که این مهم از ابتدای برنامه ششم توسعه آغاز شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت 18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات به 26 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شد و این در حالی است که از اعتبارات بخش دولتی به میزان 42 هزارمیلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص یافت.

نوبخت با اشاره به پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: پرداخت 18 هزار و 500 میلیارد تومان و 50 هزار میلیارد تومان سبب رشد 4.4 درصدی اقتصادی با نفت و 4.7 درصدی بدون نفت شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ایجاد 790 هزار شغل جدید در سال 96 از وجود سه میلیون و 200 هزار نفر نیروی جویای کار در کشور خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 799 هزار نفر برای اشتغال وارد بازار کار شدند که برای 790 هزار نفر آنان اشتغال فراهم و 9 هزار نفر به مجموعه بیکاران اضافه شد و اکنون در مجموع 3.2 میلیون نفر متقاضی شغل هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تصویب اعتبار برای طرح‌های مختلف تصریح کرد: امسال نمایندگان از محل تبصره 18 به میزان 73 هزارو 400 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی مصوب کردند.

وی با بیان اینکه این اعتبار در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود گفت: علاوه بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بازسازی بافت فرسوده اقدامات مهمی در دست اجرا است که قرار است 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده بازسازی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از طریق بازسازی بافت فرسوده می‌توان 240 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد افزود: بخشی از اعتبارات یاد شده به بخش‌های حمل و نقل، پرورش ماهی در قفس، کشت گلخانه و طرح‌های گردشگری اختصاص می‌یابد که باید استان‌ها در جذب اعتبارات تلاش کنند.

نوبخت با اشاره به برگزاری جلسه اقتصاد مقامتی در استان بوشهر گفت: حداکثر 6 ماه دیگر جلسه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر برگزار و گزارش کار برای جذب اعتبارات یاد شده بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار