پیشکسوت عرصه تعلیم وتربیت:

آموزش و پرورش باید دغدغه همه مسئولین کشور باشد

تهران (پانا)-پیشکسوت فرهنگی در همایش سپاس معلم اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: سرمایه انسانی شرط اصلی برای توسعه یافتگی هر کشور و جامعه ای است.

کد مطلب: ۸۲۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید دغدغه همه مسئولین کشور باشد

علی اصغر فانی ، در سخنانی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی شرط اصلی برای توسعه یافتگی هر کشوری است ،تاکید کرد: زیرساخت سرمایه انسانی را آموزش و پرورش تامین می کند و از این رو سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

وی ، نیروی انسانی، مدیریت، فضا ،تجهیزات،منابع مالی، مقررات و برنامه درسی را از ارکان آموزش و پرورش دانست و افزود: معلم اصلی ترین رکن اموزش و پرورش است و تنها رکنی است که اگر نباشد تعلیم و تربیت تعطیل می شود.

فانی ادامه داد:توسعه یافتگی در گرو تلاش معلم و به دست معلمین صورت می گیرد و از این رو هیچ پست و هیچ شغلی در جامعه ار حساسیت ویژه شغل معلمی برخوردار نیست .

این پیشکسوت فرهنگی ، معیشت،منزلت و هویت را لازمه افزایش انگیزه و زمینه ساز ارتقای توانمندی معلم دانست و تاکید کرد: باید مسائل آموزش و پرورش را به جامعه بکشانیم و آموزش و پرورش باید دغدغه همه مسئولین کشور باشد.

فانی گفت: امروز آموزش و پرورش هر کشور ، آیینه تمام نمای آینده آن کشور است و از آن به عنوان فصل مشترک حاکمیت و ملت می توان نام برد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه جامعه توسعه یافته به آموزش و پرورش توسعه یافته نیاز دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش توسعه یافته قطعا به معلم توسعه یافته نیازمند است.

فانی،لازمه تحول در آموزش و پرورش را تحول در منابع انسانی آن دانست و یادآورشد: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به تربیت معلم ، افزایش انگیزه و بهسازی نیروی انسانی توجه ویژه کنیم .

وی باتاکید بر این که انتظارات از آموزش و پرورش باید متناسب با امکانات آن باشد ،خاطرنشان کرد: پیش نیاز تحول در آموزش و پرورش رسیدگی جدی به زیرنظام های آن و مشارکت همگان در اداره آن می باشد.

شایان ذکر است ، در این همایش ،شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش ،روسا و معلمین برگزیده مناطق شهرستان های استان تهران در سالن همایش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار