آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان

حقایی خبر داد: راهیابی 200 پروژه به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که  200 پروژه دانش آموزی به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان راه یافته اند، گفت: این تعداد شامل 59 پروژه  نمایش علمی اعم از تحقیق، مدل و نمایش،  39 پروژه جمع آوری و طبقه بندی، 44 پروژه آزمایش و 46 پروژه طراحی و ساخت است.

کد مطلب: ۸۲۰۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حقایی خبر داد: راهیابی 200 پروژه به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان در  آذربایجان شرقی

فریده حقایی در آیین افتتاح هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) در سالن اجتماعات پژوهش سرای دانش آموزی آذربایجان ناحیه 3 تبریز اظهار کرد: مهم ترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت در کنار توسعه فرهنگ پژوهش، تقویت روحیه کار جمعی ، ایجاد زمینه کنجکاوی، بالا بردن اعتماد به نفس فراگیران و ارتقاء تفکر منطقی و حل مساله، شناسایی استعداد های کارآفرینی و کسب مهارت است.

وی افزود: انجام پروژه های دانش آموزی باعث ایجاد بستر یادگیری عمیق و پایدار و کاهش شکاف آموزش و پژوهش می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: جشنواره جابربن حیان با ایجاد رقابت سالم و هیجان انگیز علمی میل به یادگیری را بالا می برد و راه و روش یادگیری صحیح را به فراگیر می آموزد.

حقایی با بیان این که 200 پروژه دانش آموزی به مرحله استانی این جشنواره راه یافته اند، گفت: این تعداد شامل 59 پروژه نمایش علمی اعم از تحقیق، مدل و نمایش، 39 پروژه جمع آوری و طبقه بندی، 44 پروژه آزمایش و 46 پروژه طراحی و ساخت است.

وی بیان کرد: 256 دانش آموز پسر و 293 دانش آموز دختر در قالب هشتمین جشنواره استانی پژوهش های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی فعالیت کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که تمامی پروژه های راه یافته به مرحله استانی جایزه خواهند گرفت، تصریح کرد: این پروژه ها توسط داوران خبره بررسی می شود و اشکالات طرح های ارسالی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن ها اعلام خواهد شد و بر روی پروژه های راه یافته به مرحله کشوری آماده سازی های لازم انجام خواهد گرفت.

تابستان امسال تبریز میزبان جشنواره جابربن حیان کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار