در گفت‌وگو با پانا خبرداد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: شورای عالی امنیت ملی درباره اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا تصمیم گرفته است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب واکنش رسمی ایران به هر تصمیم احتمالی ترامپ در قبال برجام در جلسه گذشته شورای عالی امنیت ملی خبرداد.

کد مطلب: ۸۱۹۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: شورای عالی امنیت ملی درباره اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا تصمیم گرفته است

ابوالفضل حسن بیگی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به سناریوهای پیشه‌روی ایران در صورت خروج ایالت متحده آمریکا از برجام اظهار کرد: «اقدامات ترامپ به نظر من بیشتر نوعی شانتاژ رسانه‌ای و سر و صدا ایجاد کردن برای متزلزل‌سازی اوضاع ایران از درون است که باید بگویم باتوجه به وحدت ایجادشده بین قوای سه‌گانه، ملت و در رأس آنها مقام معظم رهبری می‌توانیم این توطئه را نیز خنثی کنیم.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف نظرهای ایجادشده در ایالات متحده بر سر برجام تصریح کرد: «عمده مراکز تصمیم‌گیر و قدرت‌ساز ایالات متحده در کنار نخبگان سیاسی و اجتماعی این کشور می‌گویند که ترامپ از برجام خارج نشود چرا که این تصمیم به سود ایران است.»

این مقام مسئول در پاسخ به چرایی مشخص نشدن تصمیم نهایی ایران در قبال تصمیم ترامپ در خصوص برجام خاطرنشان کرد: «اگر قرار باشد گزینه روی میز را از الان به طور رسمی اعلام کنیم قطعا آمریکا و به طور کلی دشمنان پاتک خواهند زد اما در این حالت طرف‌های غربی همچنان درحال گمانه‌زنی هستند که ما قصد انجام چه اقدامی را داریم. به جد معتقدم در طول تاریخ پس از انقلاب بزرگترین حسن اقدامات ما این بوده است که آنها نتوانسته‌اند دست ما را بخوانند.»

وی تصریح کرد: « اما شما بدانید که جلسات برگزار شده و بارها این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. شورای عالی امنیت ملی واکنش ایران به هر تصمیم احتمالی ترامپ را در جلسه گذشته خود به تصویب رسانده است. راه‌های مقابله با اقدامات ترامپ به طور مشخص پیش‌بینی شده‌ است اما شدت و ضعف آن بستگی به تصمیم ترامپ دارد. هرچه اقدامات او سخت‌گیرانه‌تر باشد، ما نیز واکنش متقابل و مناسب آن‌را از بین گزینه‌های تصویب‌شده خود نشان خواهیم داد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خاتمه در خصوص گمانه‌زنی‌های مطرح شده مبنی بر باقی ماندن ایران در برجام در صورت خروج ایالت متحده، گفت: «در صورت خروج ایالت متحده نیز، یک کشور از این معاهده بین‌المللی خارج می‌شود بنابراین اگر بقیه کشورها در برجام بمانند و منافع ایران را تضمین کنند، ما نیز در برجام باقی خواهیم ماند، اما اگر چنین نباشد، ما نیز از برجام خارج خواهیم شد. نکته مهم این است که بهانه‌ای دست دشمن نخواهیم داد اما طبیعتا اگر بخواهند اقدام خصمانه‌ای انجام دهند، دست ما باز است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار