رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

۴۰ میلیون رأس دام در اردبیل پرورش داده می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۴۰ میلیون رأس واحد دامی به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در داخل استان اردبیل پرورش داده می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ میلیون رأس دام در اردبیل پرورش داده می‌شود

خلیل نیکشاد اظهار کرد: به طور متوسط سالانه در داخل استان اردبیل ۶۰۰ هزار تن گندم و ۲۵۰ الی ۲۷۰ هزار تن جو به مراکز خرید سازمان تعاون روستایی تحویل داده می‌شود که این این دو محصول دانه‌ریز از لحاظ فقه اسلامی در ردیف پرداخت زکات برای تولید کنندگان قرار می‌گیرند.

وی افزود: تعداد ۴۰ میلیون رأس واحد دامی به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در داخل استان پرورش داده می‌شود که تولیدات آنها به صورت پشم و شیر و ماست و کره به مصرف عموم آحاد جامعه می‌رسد و تولید کنندگام بخش امور دام علاوه بر تامین نیاز داخلی استان مازاد تولید خود را به دیگر نکات کشور و حتی خارج از کشور نیز صادر می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از منظر و نگاه قرآنی و آموزه‌های دینی می‌بایست بستر مناسب از لحاظ ترویجی و تبلیغی و اجرایی برای دریافت زکات و هزینه‌کرد آن برای مستمندان وفقرا فراهم شود که در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی آماده همه گونه همکاری با اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و شورای زکات است.

نیکشاد افزود: فریضه پرداخت زکات در فقه اسلامی یکی از واجبات دین اسلام و مذهب تشیع شمرده می‌شود چرا که خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم پس از اقامه نماز پرداخت زکات را به موحدین و مومنین تاکید می‌نماید و بدیهی است در صورتی که به نحو مطلوبی اقدامات ترویجی و تبلیغی بر روی این فرضیه واجب دینی صورت بگیرد کلیه دست اندرکاران بخش کشاورزی نیز تمامی سعی و اهتمام خود در جهت همکاری با کمیته امدام امام خمینی ( ره) به‌کار خواهند بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار