استاندار خراسان رضوی: گل و گیاه صنعتی برای خراسان رضوی اشتغالزا و درآمدزا است

مشهد (پانا) - استاندار خراسان رضوی گفت : گل و گیاه در بخش های مختلف آپارتمانی ، شهری و غیره صنعتی است که می تواند درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی برای این استان داشته باشد و در صادرات هم جایگاه مناسب و قابل توجهی دست پیدا می کند.

کد مطلب: ۸۱۹۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان رضوی: گل و گیاه صنعتی برای خراسان رضوی  اشتغالزا و درآمدزا   است

علی رضا رشیدیان در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد افزود: این صنعت از چند بعد دارای اهمیت و مورد توجه است نخست آنکه زندگی انسانی بدون گل و گیاه ممکن نیست اعم از زندگی شخصی و یا شهری بسیار مهم و در تلطیف، زیبایی و آرامش بخشی به محیط شهر و زندگی نقش موثری دارد.

وی عنوان کرد : در این میان گل و گیاه خود صنعتی است که با توجه به شرایط آب و هوایی استان و کم آبی ها می تواند به تناسب گونه های مناسب برای این شرایط در استان درآمدزایی و اشتغالزایی خوبی داشته باشد و نقش خود را در حوزه صادرات هم بیابیم .
وی ادامه داد : این نمایشگاه ها در عین ترویج و توسعه گل و گیاه در جامعه فضایی بسیار مناسب برای تبادل و ارتقا ظرفیت های کاری و دانش فنی در حوزه گل و گیاه برای فعالان این عرصه است.
وی گفت : در این میان مشهد به دلیل جایگاه ویژه در حوزه گردشگری و زائر پذیری ،مقصدی بسیاری از زائران و گردشگران داخلی و خارجی است و به طور قطع بحث بهره گیری از ظرفیت های جدید ودانش های روز در این حوزه هم در بخش هتلینگ و نیز فضاهای سبز شهری و نیز تزئین فضای خانه ها با گل و گیاه های آپارتمانی بسیار مفید است .
وی اظهار کرد : این نمایشگاه هم فرصتی برای معرفی دستاوردهای جدید فعالان این حوزه و نیز شناسایی بازارهای جدید است که باید بهره مناسب از آن گرفته شود.
رشیدیان تصریح کرد : در عین آنکه ازبخش هایی از این صنعت که به مباحث اقتصادی و طرح های اشتغالزا برمی گردد و نیز در حوزه شهری از این صنعت حمایت می شود و تلاش بر تقویت آن است.
در هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه که با حضور 300 شرکت داخلی و خارجی در قالب 700 غرفه فعالیت خود را آغاز کرده است ، آخرین محصولات و دستاوردهای فعالان حوزه گل و گیاه، بذر، کود و سموم و غیره به نمایش درآمده است.
این نمایشگاه از عصر امروز به مدت پنج روز در نمایشگاه بین المللی برای بازدید عموم دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار