مدیرکل امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش: معلمی مسئولیت پذیری در عمل است نه در شعار

تهران (پانا) - مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش معلمی را مسئولیت پذیری در عمل دانست نه در شعار.

کد مطلب: ۸۱۸۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش: معلمی مسئولیت پذیری در عمل است نه در شعار

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مراسم تجلیل از معلمان برگزیده و منتخب استان گلستان با حضورسید مناف هاشمی استاندار گلستان، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستانو دیگر مسئولین استانی در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: حضور بنده در این مراسم به خاطر تقدیر از زحمات همه معلمان و ابلاغ پیام تقدیر و تشکر وزیر آموزش و پرورش از زحمات همه معلمان به ویژه معلمان استان گلستان است.

رزاقی افزود: جا دارد در ابتدای سخن یادی کنیم از معلم کبیر انقلاب اسلامی امام بزرگوار و شهدای گرانقدر کشورمان به ویژه 5000شهید معلم و 36 هزار شهید دانش آموز که هر کدام به مثابه انسان های کمال یافته ای بودند که در مکتب شما بزرگواران تعلیم دیده و تربیت شدند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: عموماً معلمان عالمانی هستند که تلاش می کنند به عنوان مربی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: نگاه مربی به انسان بر اساس استعدادها و توانایی اوست.

رزاقی افزود: ما معلمین سه کارکرد داریم: 1-شیوه اندیشیدن را انتقال می دهیم و این یکی از هنرهای ماست که به دانش آموز کمک می‌کند تا شیوه های ورود به مسائل را فراگیرند و قادر به حل مساله باشند.2- مجموعه ای از اطلاعات و مفاهیم را که بر حسب تخصص فرا گرفته ایم به زبانی متناسب با مخاطب انتقال می دهیم3- کارکرد اصلی ما یاددادن نوع زیستن و آموزش مهارت های زندگی در دنیای پیچیده امروز است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: امروزه آموزش و پرورش در نقطه حساسی ایستاده است. از سویی ما معلمان از بسیاری از کاستی ها و تبعیض‌ها در رنجیم و لی از سویی دیگر ما معلمی را انتخاب کرده‌ایم و به کارکردهای معلمی افتخار می‌کنیم.

رزاقی با اشاره به ایثارگری خدیجه محمودی معلم گلستانی که علاوه بر اهدای اعضای بدن فرزندش، دیه دریافتی را نیز به زلزله زدگان غرب کشور اهدا کرده بود گفت: این ها همه حاکی از عزت نفس و روحیه بالای ایثارگری و مسئولیت پذیری همکاران ماست.

وی گفت: معلمی مسئولیت پذیری در عمل است نه در شعار و جا دارد که همه کسانی که در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند تلاش نمایند تا آموزش و پرورش در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با تشکر از محمدرضا وطنی مدیرکل سابق آموزش و پرورش گلستان که از جانبازان انقلاب اسلامی هستند گفت: یکی از ویژگیهای خاص استان گلستان، وجود انسان های بزرگ منش در آن است.

محمدرضا رزاقی در خاتمه با احصاء تعداد شهیدان والامقام آموزش و پرورش و جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر شاغل در وزارت آموزش و پرورش گفت: ان شالله حاصل تمام تلاش های ما رضایت خداوند متعال را به دنبال داشته و در ادامه راه شهدا باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار