کوچکترین مدارس ایران را در «غوغای بی‌هیاهو» بشناسید

تهران (پانا) - تهیه‌کننده مجموعه «غوغای بی هیاهو» که از شبکه دو سیما پخش می‌شود، می گوید کوچکترین مدارس ایران را در این اثر به تصویر کشیده شده است.

کد مطلب: ۸۱۸۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کوچکترین مدارس ایران را در «غوغای بی‌هیاهو» بشناسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بابایی گفت: ما در این برنامه به کوچکترین مدارس کشور سر می‌‌زنیم البته می‌توان گفت اینها کوچکترین مدارس دنیا هم هستند.

وی ادامه داد: پیش از این در خبری خواندم کوچکترین مدرسه دنیا در چین است که در آن کلاسی با سه نفر برگزار شده است در حالی که ما گاهی به مدارسی سر می‌‌زنیم که شامل یک نفر می‌شود مثلا در سفری که به گیلان داشتیم به مدرسه‌ای رفتیم که از یک کلاس و یک دانش‌آموز تشکیل شده و روی یک کلبه چوبی در ارتفاعات گیلان بنا شده بود.

بابایی با اشاره به جزئیات این مجموعه اظهار کرد: «غوغای بی هیاهو» در ۲۶قسمت ساخته می‌شود و ما در آن به نقاط مختلف کشور می‌رویم که هر سفر تقریبا هفت روز طول می‌کشد. در این مجموعه سعی کردیم به هر منطقه‌ای می‌رویم موسیقی را بر مبنای آنجا انتخاب کنیم.

تهیه‌کننده «غوغای بی هیاهو» اضافه کرد: ما در کنار اینکه جذابیت‌های جغرافیایی آن مناطق را داریم جذابیت‌های سبک زندگی را هم نشان می ‌دهیم و کنارش زندگی یک روز یک معلم را می‌بینیم.

وی در پایان درباره سختی ساخت این مجموعه مستند اظهار کرد: اغلب این مدارس در نوک کوه یا لب مرز هستند و معلم برای رسیدن به آنها مسیر سختی را می‌پیماید. نمونه‌ای داشتیم معلم از روستای خودش یک ساعت مسیری را می‌رفت به رودخانه می ‌رسید، با قایق از رودخانه عبور می‌کرد و بعد با موتور مسیری را می‌رفت و سه ساعت رفت سه ساعت برگشت در راه بود تا به سه دانش‌آموز درس دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار