معاون پژوهشی،‌ برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

تجلیل از500فرهنگی بازنشته همزمان با هفته معلم

بیرجند(پانا) ـ معاون پژوهشی،‌ برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته معلم از ۵۰۰ فرهنگی متولد سال ۱۳۳۷ که در واقع پیشکسوتان فرهنگی استان هستند، در یک گردهمایی بزرگ تجلیل می شود.

کد مطلب: ۸۱۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از500فرهنگی بازنشته همزمان با هفته معلم

علی اصغر موسوی کیا، معاون پژوهشی،‌ برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، امروز ۱۱ ادریبهشت، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از برنامه های ابتکاری برای گرامیداشت این هفته به صورت هماهنگ در تمامی شهرستان ها برگزار می شود.


وی با بیان اینکه طبق احادیث و روایات باید همگان نسبت به تکریم جایگاه و مقام معلم اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: باید تکریم از معلمان به عنوان گفتمان بین اصحاب هنر، خواص و عوام تبدیل شود.


دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقام معلم در خراسان جنوبی بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی در مدارس استان، برپایی نمایشگاه های مختلف و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی استان از برنامه های این هفته است.


موسوی کیا ادامه داد: همچنین از ۵۰۰ فرهنگی متولد سال ۱۳۳۷ در یک گردهمایی بزرگ تجلیل می شود که این مراسم از برنامه های ابتکاری خراسان جنوبی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان مشغول تحصیل هستند،‌ افزود: همچنین ۱۵ هزار نفر فرهنگی و کارمند در این نهاد مشغول خدمت هستند که از این تعداد ۵۷ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهد.


وی خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ عنوان برنامه مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقام معلم در خراسان جنوبی ادامه داد: به تمامی مدیران کل استان تاکید شده است که یک معلم اثرگذار اجتماعی را به این اداره کل معرفی کنند تا در جلسه تکریم از معلمان استان از آنها تجلیل شود.

موسوی کیا تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی در مدارس استان و برپایی نمایشگاه های مختلف را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و افزود: باید تکریم از معلمان به عنوان گفتمان بین اصحاب هنر، خواص و عوام تبدیل شود.


معاون پژوهشی،‌ برنامه ریزی و آموزشی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۷ هزار و ۲۸۰ ساعت، معادل ۷۲۰ نفر کمبود نیروی انسانی داشته ایم.


موسوی کیا به موضوع ۹۴۹ ورودی جدید به آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: ۱۶۹ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۱۳۱ نفر از طرق آزمون ماده ۲۸، ۱۷۷ نفر سهمیه آزمون استخدامی که به زودی اعلام می شود، ۳۹۲ نفر نیز از معلمان پیش دبستانی و ۸۰ سرباز معلم امسال به این نهاد اضافه می شوند.


وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ۶۸۲ نفر از فرهنگیان استان واجد شرایط بازنشستگی هستند؛ برای سال تحصیلی جدید به ۹۸۰ نفر نیاز داریم.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقام معلم در خراسان جنوبی یادآور شد: ۳۳ درصد مدارس ابتدایی استان، کوچک هستند و زیر ۱۵ نفر جمعیت دارند.

وی در ادامه درخصوص ۹۴۹ ورودی جدید به آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید گفت: ۱۶۹ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۱۳۱ نفر از طرق آزمون ماده ۲۸، ۱۷۷ نفر سهمیه آزمون استخدامی که به زودی اعلام می شود، ۳۹۲ نفر نیز از معلمان پیش دبستانی و ۸۰ سرباز معلم امسال به این نهاد اضافه می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار