عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی :

معلمان حق‌التدریس در اولویت استخدام قرار گیرند

پاکدشت ( پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزمون استخدام 17 هزار معلم گفت: اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌التدریس باشد.

کد مطلب: ۸۱۸۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان حق‌التدریس در اولویت استخدام قرار گیرند

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزمون استخدام 17 هزار معلم اظهار کرد: با توجه به اینکه هر سال بخشی از جامعه معلمان کشور بازنشسته می‌شوند، آموزش و پرورش باید نیروهای جدیدی را جایگزین آنها کند تا به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود معلم باعث ایجاد مشکل‌ خواهد شد، افزود: با توجه به نیاز آموزش و پرورش برای تأمین معلم مورد نیاز تصمیم بر آن شد تا این معلمان از طریق برگزاری آزمون و بررسی سوابق استخدام شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین راه برای تربیت معلمان، دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان است، در این امر معلمانی کارآزموده برای پرورش نسل آینده آموزش می‌بینند که می‌توانند به تعالی وزارت آموزش و پرورش کمک شایانی کنند.

وی گفت : اگر نیروهای آموزش‌دیده دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان تعداد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین نکنند باید معلمان حق‌‌التدریس که وضعیت آنها در چند سال گذشته تعیین تکلیف نشده است، استخدام شوند.

قمی با بیان اینکه مجلس نیز موافق استخدام معلمان حق‌التدریس است، متذکر شد: اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق‌التدریس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار