آماده باش مدیریت بحران به کلیه دستگاه های اجرایی با ورود سامانه بارشی جدید به استان البرز

کرج (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان و اخطاریه اداره کل هواشناسی، خطاب به روسای شوراهای هماهنگی بحران در شهرستان های استان، شهرداریها، دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و... آماده باش اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۱۸۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش مدیریت بحران به کلیه دستگاه های اجرایی با ورود سامانه بارشی جدید به استان البرز

مهدی مهرور با اعلام این خبر افزود: به دنبال پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان و ورود سامانه جدید بارشی و همچنین براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی از اواخر روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه تا اوایل روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت، آسمان استان نیمه ابری و مه آلود، رگبار شدید باران به صورت پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: این وضعیت به ویژه در نواحی هم مرز با استان تهران، در ارتفاعات و جاده های کوهستانی با بارش پراکنده و ساعتی برف، تگرگ، وزش باد و رعد و برق همراه است؛
وی ادامه داد: کلیه فرمانداریها؛ شهرداریها، دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و... ضمن اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم مدیریتی، اقدامات ذیل را معمول نمایند:
1 - اطلاع رسانی به شهروندان به جهت خودداری از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در مناطق یاد شده.
2 - اطلاع رسانی به شهروندان به جهت خودداری از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ و رانش کوه به سبب بارش باران و برف در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب.
3 - اطلاع رسانی به شهروندان به جهت همراه داشتن تجهیزات (لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی و ...).
4 - پاکسازی جاده های بین شهری و معابر عمومی، مسیلها، انهار و زیر پلها.
5 - عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی و خودداری از برپایی چادرهای مسافرتی
6 - صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری و ... جهت رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد به ویژه خسارات ناشی از یخبندان، تجمع سنگین بارش تگرگ و خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها.
7- آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستانها، شهرداریها و کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و ... به منظور ایجاد هماهنگی های لازم جهت فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، ریزش کوه، وزش باد، بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش یینی اقلام امدادی و محلهای اسکان اضطراری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار