آزمون علمی «هوش برتر» در گنبدکاووس برگزار شد

گرگان(پانا)-آزمون علمی و استعدادیابی هوش برتر برای نخستین بار در گلستان توسط کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آزمون علمی «هوش برتر» در گنبدکاووس برگزار شد

علم و فناوری یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد و تعالی هر جامعه بشری است و امروزه هر جامعه‌ای که بخواهد در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد ناچارا باید در حوزه تولید علم و داشتن نخبگانی جوان و متعهد به آرمان‌های کشور و جامعه‌اش غنی باشد.

کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان شهرستان گنبدکاووس با هدف تربیت فرزندانی صالح برای ایران اسلامی در گستره جغرافیایی کوچک‌تر یعنی شهر و استان خود با بهره‌گیری از نوین‌ترین روش‌ها و فنون آموزشی و تربیتی در تلاش است تا نخبگانی انقلابی و بر محور پیشرفت کشور را تربیت کند و در این مسیر نگاه علمی و تخصصی به موضوعات سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

در تازه‌ترین اقدام این کانون علمی و تربیتی، برای نخستین بار در سطح استان گلستان یک سازمان مردم نهاد اقدام به برگزاری آزمون و المپیاد علمی با عنوان «هوش برتر» کرد که مورد استقبال ویژه دانش آموزان نخبه گنبدکاووس و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

در این آزمون که امروز در شهرستان گنبدکاووس و با رویکردی کاملا علمی برگزار شد ده‌ها دانش‌آموز در پایه ششم حضور پیدا کردند تا ضمن سنجش توانمندی‌های خود در حوزه علمی برای ورود به کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان مورد امتحان و ارزشیابی قرار بگیرند.

در طی برگزاری آزمون امروز تعدادی از خانواده‌ها نیز با حضور در سالن مجاور محل برگزاری آزمون ضمن دعا برای موفقیت فرزندان خود با مسوولان و مدیران کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس در حوزه علم و فناوری هم همچون سایر بخش‌ها دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است، اظهار کرد: شناخت و به کارگیری درست این ظرفیت‌ها در مسیر رشد و پیشرفت یکی از رسالت‌های فعالان علمی و تربیتی است.

حجت‌الاسلام امین قرایی با بیان اینکه کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان شهرستان گنبدکاووس با احساس تکلیف نسبت به ضرورت رشد علمی نوجوانان و جوانان این شهرستان تلاش خود را در این حوزه متمرکز کرده است، افزود: برگزاری آزمون «هوش برتر» مقدمه ای از یک فرایند پرورشی است که امیدواریم به لطف خدا و همت کادر اجرایی و مدیریت کانون به سرمنزل مقصود برسد.

وی با تاکید بر اینکه استقبال بسیار خوب دانش آموزان و خانواده‌های آنان از برنامه‌های کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان هم مایه مسرت و خوشحالی ما هم موجب سنگین‌تر شدن وظیفه ما می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج آزمون برگزار شده امروز تا انتهای هفته در کانال اطلاع‌رسانی کانون علمی و تربیتی به اطلاع دانش آموزان و خانواده‌های آنان خواهد رسید و نفرات برتر نیز در پایگاه‌های خبری و تحلیلی شهرستان معرفی خواهند شد.

عضو هیئت مدیره کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه فعالیت‌های عملی این کانون در سال 1397 از ابتدای فروردین ماه و فراخوان جذب آغاز شده است، ادامه داد: در واقع این مرحله از جذب و فراخوان دومین مرحله در سال تحصیلی جاری است.

محسن نادران با بیان اینکه کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان گنبدکاووس همواره در تلاش بوده است تا افرادی نخبه و انقلابی را در این مجموعه پرورش دهد، تصریح کرد: حضور برجسته‌ترین اساتید علمی و تربیتی در این کانون موید این موضوع است که تلاش‌ها در کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان رشد همزمان و موازی دو بال علم و معرفت در کنار هم است.

وی با تاکید بر اینکه آزمون هوش برتر یکی از چندین برنامه آموزشی این کانون در هر مرحله از اجرای طرح جذب است، اضافه کرد: در حوزه برنامه‌های معرفتی و اخلاقی نیز در حین اجرای برنامه‌های علمی و به صورت کاملا چاشنی‌وار در کانون اجرایی می‌شود تا افرادی که در این کانون عضویت دارند در آینده این کشور افرادی متخصص و متعهد باشند.

به هر تقدیر به نظر می‌رسد کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان به عنوان نخستین و تنها سمن علمی استان گلستان توانسته است در همین مدت کوتاه از عمر فعالیتش ضمن جلب اعتماد مردم با برنامه‌ریزی دقیق و حرفه‌ای راه را برای رشد و تعالی فرزندان جرجان زمین، شهرستان گنبدکاووس هموار کرده و آینده درخشانی را در این حوزه برای این شهرستان و استان گلستان رقم بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار