معاون وزیر راه

آزادراه گلستان به خراسان احداث می‌شود

گرگان(پانا)-معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای کاهش محرومیت در شرق استان گلستان، گفت: آزادراه گلستان به خراسان از مسیر شهرستان کلاله احداث می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آزادراه گلستان به خراسان احداث می‌شود

خیرالله خادمی در جمع مدیران و مسوولان شهرستان کلاله با اشاره به اعیاد گذشته و پیش‌روی ماه مبارک شعبان به ویژه میلاد امام حسین (ع) و هم چنین میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: امیدواریم در ای روزهای مبارک حضور در شهرستان کلاله و استان گلستان همراه با گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد زیرا دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه ما به صورت جدی پیگیر آزادراه استان گلستان به استان خراسان هستیم، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این مسیر و آزادراه بتوانیم هر چه زودتر آن را جایگزین جاده فعلی کنیم که از درون پارک ملی گلستان عبور می‌کند و دغدغه‌های بسیاری از حوزه محیط زیست گرفته تا ایمنی جاده را برای مردم و مسوولان به وجود آورده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر عزم جدی دولت برای کمک به مناطق محروم و توسعه متوازن در همه جای کشور، خاطرنشان کرد: آزادراه گلستان به خراسان می‌تواند نقش بسیار موثری را در حوزه کاهش فقر در شرق استان گلستان ایفا کرده و به توسعه این منطقه کمک کند.

خادمی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ آزادراه گلستان به خراسان بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر به دنبال جذب یک سرمایه‌گذار باتجربه و کاربلد است تا بتواند ضمن سرمایه‌گذاری کار را به سرعت و با دقت به فرجام برساند.

وی با بیان اینکه از هزینه یک هزار و 500 میلیاردی این پروژه بالع بر 500 میلیارد تومان از طریق دولت تامین خواهد شد، تصریح کرد: دو سوم باقیمانده اعتبارات لازم را باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب کنیم که امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه راه آهن گرگان به بجنورد و مشهد مقدس و سرنوشت این پروژه، اضافه کرد: یک شرکت چینی پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی و سایر مراجع ذیصلاح وارد اجرای پروژه شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

خادمی با تاکید بر اینکه ما بر اجرای سریع این پروژه اصرار داریم، افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده کار اجرایی پروژه همزمان در چند کارگاه به صورت همزمان آغاز خواهد شد و بنا بر این تصمیم کارگاه‌ها در شهرستان‌های مشهد، بحنورد، شیروان و کلاله خواهد بود.

گفتنی است در این نشست که برکات خوبی برای مردم شرق استان گلستان به ویژه شهرستان کلاله داشت، علاوه بر محمد حمیدی فرماندار شهرستان کلاله و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، شهرام کوسه‌غراوی نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، صادق علی‌مقدم مدیرکل دفتر فنی استانداری، حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، محمرضا قربانی مدیر عامل راه آهن استان، اسرافیل وزیری فرماندار مینودشت، حسن خسروی فرماندار گالیکش، اسماعیل تاجی فرماندار مراوه‌تپه نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار