مسابقه «سیمای معلم از پنجره نگاه دانش آموز» برگزار می‌شود

قوچان (پانا)- مربی پرورشی دبیرستان پسرانه شاهد عرفان قوچان از برگزاری مسابقه ای تحت عنوان " سیمای معلم از پنجره نگاه دانش آموز" به مناسبت هفته معلم در شهر قوچان خبر داد که این مسابقه به همت گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی به همراه انجمن ادبی پژوهشسرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) قوچان بین کلیه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود .

کد مطلب: ۸۱۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه «سیمای معلم از پنجره نگاه دانش آموز» برگزار می‌شود

سید جلیل خلیق مربی پرورشی دبیرستان پسرانه شاهد عرفان قوچان اظهار داشت : تجلیل معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تأمین، و سلامت امانت هایی را که به دستش سپرده اند، تضمین می کند. معلم به یادگار ماندنی‌ترین واژه علم آموزی است که نام او برای همیشه با دیروز و امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است، چرا که اساس عالم هستی بر تربیت انسان قرار دارد و معلم استوارترین مربی برای هدایت انسان‌هاست.

وی ادامه داد: معلمی هنر است و هنر نیز تنها به سراغ معدودی از افراد شیفته می‌رود تا آنها را جذب خود سازد انسان به علم و عمل صالح زنده می‌شود، علم و تربیت نیاز به معلم دارد، معلمان دل‌ها را جان می‌دهند و جان‌ها را طراوت می‌بخشند، نفوس را آمادگی می‌دهند و بذر معارف را بر مزارع جان‌ها می‌افشانند و نهال وجود انسان‌ها را به عنوان باغبانی شایسته به جایی می‌رسانند که هر یک شجره طوبایی می‌شود.

وی با بیان این نکته که اهمیت علم و معلم در اسلام به‌ قدری است که خداوند زمانی که دریچه روح حضرت محمد (ص) را اولین بار به جهان بی‌پایان علم ابدی باز کرد و او را به کسوت نبوت مفتخر ساخت و رهبری بشر را برای همیشه به عهده ایشان گذاشت، برنامه اجتماعی او را به طور آشکار قرائت و خواندن و علم و دانش تشکیل داد، افزود: این حقیقت نشان اولویت دانش و معرفت و معرفی خداوند به عنوان اولین معلم برای بشر است. معلم الگو و اسوه که رفتار و کردار او راه و رسم زندگی را ترسیم کند و دست انسان را گرفته به مراحل کمال برساند.

خلیق کفت: معلمین مهمترین عنصر نهاد آموزش و پرورش هستند و توجه همه جانبه مسئولان به آنان می‌تواند کارایی این نهاد را تضمین نماید. از نگرش دیگر، نقش معلمین در مواجهه با هجوم بدون وقفه فرهنگی دشمن (تهاجم فرهنگی) اهمیت بسزایی دارد و اصولا در چنین تهاجمی جز از سربازان فرهنگی جبهه خود نمی‌توان نظر به جای دیگری دوخت.

لذا به مناسبت هفته معلم گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی به همراه انجمن ادبی پژوهشسرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) قوچان مسابقه ای تحت عنوان " سیمای معلم از پنجره نگاه دانش آموز" بین کلیه مقاطع تحصیلی برگزار می‌کند .

بنابراین دانش آموزان می توانند زیباترین توصیفی که از مقام معلم و جایگاه وی دارند در قالب های: شعر، نثر، نقاشی و... به تصویر بکشند. ضمنا پس از داوری اثار به سه اثر برگزیده جایزه نقدی اهدا خواهد شد.مهلت زمان ارسال آثار روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت و محل تحویل آثار گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی آموزش و پرورش و انجمن ادبی پژوهشسرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) قوچان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار