توافق هسته‌ای ایران موضوع مذاکرات وزیران امور خارجه جی 7 در تورنتو

جانسون: نگران آینده برجام هستیم

تهران (پانا) - وزیران امور خارجه جی 7 به مدت دو روز در تورنتو گرد هم آمد‌ه‌اند تا درباره موضوعاتی همچون اختلافات آمریکا و روسیه، بحران سوریه و توافق هسته‌ای ایران گفت‌و‌گو کنند.  

کد مطلب: ۸۱۵۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توافق هسته‌ای ایران موضوع مذاکرات وزیران امور خارجه جی 7 در تورنتو

به گزارش واشنگتن پست، نشست تورنتو اولین دیدار سطح بالای بین آمریکا، ‌فرانسه و بریتانیا از زمان حمله موشکی این سه کشور به سوریه در 13 آوریل (24 فروردین) به بهانه ارتباط ارتش سوریه با حملات شیمیایی در دوما است.

از سوی دیگر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز به منظور دیدار با دونالد ترامپ وارد واشنگتن می شود. او روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفته است که آمریکا و دیگر متحدانش باید به نقش خود در سویه برای مدتی دیگر ادامه دهند.

او در این مصاحبه نسبت به نقش ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

بنا بر این گزارش، دیپلمات‌ها در نشست جی 7 قرار است درباره بحران‌ها و مشکلات سخت در جهان گفت‌و‌گو کنند و به همین دلیل موضوعات داغ جهان آنقدر زیاد بوده است که آنها فرصت نکرده‌اند جلسه‌ای را که قرار بود با جان سالیوان، وزیر امور خارجه آمریکا درباره تلاش اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2015 ایران داشته‌اند، برگزار کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده است که در تاریخ 12 می (22 اردیبهشت) در صورتیکه تغییرات مورد نظر او اعمال نشود از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

در سه هفته باقی‌مانده تا تاریخ مورد نظر هنوز مشخص نیست که چه اقدامی از سوی آمریکا صورت خواهد گرفت.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این باره می‌گوید: «هنوز برای سخن گفتن در این باره زود است.»

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا قبل از دیدار با جان سالیوان، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که یکی از موضوعاتی که آنها اکنون نگران آن هستند موضوع برجام و آینده آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار