معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اعلام کرد: کمبود 65 درصدی مربی سلامت در گلستان

گرگان (پانا) - 152 مراقب سلامت در مدارس گلستان فعالیت می کنند که با توجه به استاندارد ها از کمبود 65 درصدی حکایت می‌کند

کد مطلب: ۸۱۵۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اعلام کرد: کمبود 65 درصدی مربی سلامت در گلستان

رضا طبرسا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گلستان، با بیان این آمار اظهار کرد: نهضت داوطلبی را در این حوزه راه‌اندازی کردیم و ازخانواده های علاقه‌مند و توانمند دعوت به همکاری کردیم.

وی با بیان اینکه امروز معیار توسعه‌یافتگی هر کشور آموزش و سلامت آن است، گفت: در حوزه دانش‌آموزان نیز 2 هزار نفر در قالب سفیران سلامت آموزش دیده و در قالب فعالیت های ترویجی در خانه و محله و مدارس فعالیت می کنند.

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: مهمترین معضل در حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی متخصص است، لذا خواهشمندیم در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این بخش شود.

وی افزود: رویکرد بخش سلامت و تندرسی آموزش و پرورش گلستان رساندن پیام سلامتی با محوریت مدرسه و تلاش برای آموزش‌های مستمر و ارتقای توانمندی و تغییر نگرش دانش آموزان است.

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: کیفیت‌محور کردن برنامه ها، اخلاق مداری و مشارکت پذیری و انعقاد تفاهم نامه با نهادیی همچون بهزیستی برای غربال گری و سلامت دانش آموزان، هلال احمر با پوشش طرح دادرس و برنامه‌های مکمل از دیگر فعالیت های حوزه سلامت آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه و نقش محوری آموزش و پرورش در کاهش آن ، بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ایجاد بسترمناسب فرهنگی با برگزاری آموزش‌های مناسب در دوره های مختلف برای خانواده و دانش آموزان گام برداشتیم.

نیازمند بانک اطلاعاتی سلامت برای کلیه دانش آموزان هستیم

طبرسا یادآورشد: کمیته تغذیه و بهداشت با همکاری مرکز بهداشت استان شکل گرفت، توزیع یک هزار فلش کارت سفیران سلامت با محتوای آموزشی، برگزاری کارگاه‌های مختلف ماحصل این همکاری بوده است .

وی بابیان اینکه دانش آموزان پایه چهارم، هفتم و دهم ر کارنامه سلامت دارند و افزود: نیازمند بانک اطلاعاتی سلامت برای کلیه دانش آموزان هستیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در سال تحصیلی جدید دارای 500 مدرسه مروج سلامت خواهد بود در حالی که سال گذشته 100 مدرسه را تحت پوشش این طرح داشتیم که با 8 شاخص، آموزش سلامت، تغذیه، تحرک فیزیکی، خدمات سلامت و روان و مشارکت والدین مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار