مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: حضور مشاور آسیب‌های اجتماعی را در دوره متوسطه اول کم کرده است

تهران (پانا) - مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش مشاوره در مدرسه اظهار کرد که مشاوره توانسته باست سیاری از آسیب‌های اجتماعی را در دوره متوسطه اول کم کند.

کد مطلب: ۸۱۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: حضور مشاور آسیب‌های اجتماعی را در دوره متوسطه اول کم کرده است

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با پانا درباره مشاوره در مدرسه اظهار کرد: حضور مشاور در مدرسه یعنی آرامش و یعنی یک فرد متخصص حضور دارد که می‌تواند در حوزه‌های بهداشت و روان،‌ شغلی و تحصیلی به دانش‌آموز کمک کند.

وی ادامه داد:‌ به دلیل وجود آسیب و اختلالات اجتماعی زیادی در جامعه و مدارس نیاز به مشاور و نیروی متخصص وجود دارد تا این آسیب ‌ها مدیریت شود.

شکوهی بیان کرد: با توجه به اینکه اوج آسیب‌های اجتماعی در دوره متوسطه اول است.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری آزمون سلامت روان و غربالگری‌ها نشان می‌دهد که کمترین آسیب‌ها در دوره متوسطه اول است و شرایط در این دوره نسبت به دوره ابتدایی و متوسطه دوم بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که چه شرایطی برای جذب نیروی مشاور در مدارس وجود دارد، اظهار کرد: شرایط خاصی برای احراز پست مشاور در مدارس داریم که فرد باید در رشته علوم تربیتی با گرایش برنامه‌ریزی درسی و مدیریت آموزشی تحصیل کرده باشد، در بحث روانشناسی و مشاوره نیز فعالیت داشته یا تحصیل کرده باشد و حداقل مدرک او نیز کارشناسی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار