در گفت و گو با پانا

ابراهیم اصغرزاده: برای ورود به بازارهای جهانی به جشنواره جهانی فیلم فجر نیاز داریم

تهران (پانا) - ابراهیم اصغرزاده می گوید برای ارتباط با جهان خارج، جهانی اندیشیدن، ورود به بازار جهانی باید از ابزار جشنواره جهانی فیلم فجر حداکثر استفاده را داشته باشیم.

کد مطلب: ۸۱۴۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم اصغرزاده: برای ورود به بازارهای جهانی به جشنواره جهانی فیلم فجر نیاز داریم

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی ضمن اشاره به پیشینه‌ تاریخی مردم ایران و سینمای قبل از انقلاب اسلامی اعلام کرد: انقلاب ایران یک انقلاب بسیار مهم و به نظرم یک انقلاب رسانه‌ای بود.

اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا از تغییر نگرش مردم نسبت به سینما در پیش و پس از انقلاب صحبت کرد و افزود: پیش از انقلاب صنعت سینما را فقط در شکل هنرپیشه‌های مشهور می‌دیدیم اما بعد از انقلاب با جشنواره‌هایی که ایجاد شد، به خصوص جشنواره فیلم فجر، مردم متوجه شدند که وقتی یک فیلم ساخته می‌شود فقط بازیگر و کارگردان نیستند که تاثیر گذارند بلکه عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا یک فیلم خوب ساخته شود.

این فعال سیاسی بخش دیگری از صحبت‌هایش را به موضوع جهانی شدن صنعت سینمای ایران اختصاص داد و گفت: تصور می‌کنم آینده صنعت سینمای ایران پیوند خوردن با سینمای جهان باشد. این کار را هم باید از طریق جشنواره‌های جهانی انجام شود که در مرحله اول بار ملی داشته باشند.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: به اعتقاد من ابتدا باید به لحاظ فرهنگی در این سرزمین سینما را تقویت کنیم و سپس آن را به جشنواره‌های بین المللی و جهان خارج پیوند بزنیم.

اصغرزاده در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به تاثیر جشنواره‌های سینمایی، تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که جشنواره‌هایی که تا به حال در ایران برگزار شده چه گام‌های بلندی را برای تثبیت و پیشبرد فرهنگ و هنر برداشته‌اند. طبیعتا برای ارتباط با جهان خارج، جهانی اندیشیدن، ورود به بازار جهانی باید از ابزار جشنواره جهانی فیلم فجر حداکثر استفاده را داشته باشیم.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار