در گفت‌وگو با پانا

فیلمساز فرهنگی پاکدشت:مدراس بیش از حد خود را در چارچوب کتب درسی گرفتار کرده‌اند

تهران (پانا) - فیلمساز فرهنگی پاکدشت معتقد است، ضرورت گسترش بسترهای لازم در جهت ایجاد انگیزه برای تولید فیلم های دانش آموزی به شدت مهم است،متاسفانه مدراس بیش از حد خود را در چارچوب کتب درسی گرفتار کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۱۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فیلمساز فرهنگی پاکدشت:مدراس بیش از حد خود را در چارچوب کتب درسی گرفتار کرده‌اند

رضا گودرزی، کارگردان فرهنگی شاغل در مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در شهرستان های استان تهران، ضمن ابراز تأسف از این امر که امروز بستری برای تولید فیلم کوتاه توسط دانش آموزان علاقه مند به این حرفه در مدارس وجود ندارد، گفت: مدرسه به عنوان یک پایگاه فرهنگی و آموزشی که می تواند زمینه ساز رشد استعدادهای دانش آموزان و نوجوانان میهن عزیزمان باشد و همچنین می تواند انسان های فرهیخته و اجتماعی به جامعه تحویل دهد، بیش از حد خود را در چارچوب کتاب های درسی گرفتار کرده است.

وی در ادامه، برخی از درس های برنامه ریزی شده در مدارس را از جملۀ درس هایی دانسته که به هیچ عنوان کاربردی در زندگی روزمره و آیندۀ آنان ندارد، افزود: مدرسه به عنوان پایگاهی که می تواند نوجوانان را اجتماعی بار بیاورد و در گروه های فرهنگی، زمنینۀ فعالیت دانش آموزان را فراهم آورد و آن ها را تبدیل به انسان های اجتماعی و موفق در جامعه تبدیل کند، متأسفانه دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل با حجمی از معلومات درسی غیر تخصصی وارد جامعه شده و با مشکلات فراوانی روبرو می شوند که از پس آن ها برنخواهند آمد.

این کارگردان جوان در همین راستا، فیلم سازی را یکی از رشته هایی برشمرده که می‌تواند دانش آموزان را با محیط پیرامونی خود بیشتر آشنا کند و بر همین اساس، ادامه داد: فیلم سازی به عنوان یک رشتۀ مهم هنری می تواند دانش آموزان را به انسان هایی اجتماعی تبدیل کند و به آنان تخصص و کار گروهی بیاموزد.

گودرزی با تأکید بر این امر که امروز در مدارس، فیلمسازی می بایست به عنوان یکی از رشته های مهم هنری مورد توجه واقع شود و زمینه های لازم برای تولید فیلم برای دانش آموزان فراهم شود، اظهار داشت: دانش آموزان با این کار می توانند علاوه بر انجام یک کار هنری و فعالیت گروهی، مسائل و مشکلات دانش آموزان و مدارس را نیز به تصویر بکشند و زمینه های لازم را برای رفع آن ها فراهم آورند.

وی شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد در حوزۀ فیلمسازی و فراهم آوردن حداقل امکاناتی همچون دوربین های تصویربرداری و باکس تدوین و زمینۀ لازم برای آموزش های تخصصی درحوزۀ به کارگیری این امکانات را برای کار آنان در این حوزه را از نخستین ضرورت های پیش روی آموزش و پرورش برشمرده و با تأکید بر این نکته که دبیران پرورشی می توانند حامی مهمی در انجام این امر باشند، تصریح کرد: دبیران و مربیان پرورشی نیز می بایست با حضور در کارگاه های تخصصی آموزش های لازم در این حوزه را فرا گیرند تا بتوانند دانش آموزان را در این حوزه راهنمایی کنند.

این فرهنگی شهرستان پاکدشت، در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، با اشاره به این امر که بسیاری از فیلمسازان مطرح کشور، آموخته های خود را از دوران نوجوانی و جوانی از سطح مدارس آغاز کرده اند و با انتخاب یک مسیر درست، امروزه در جایگاه یک هنرمند فیلمساز مطرح حضور دارند، تأکید کرد: کشف و جذب دانش آموزان مستعد در مدارس و همچنین راهنمایی های آنان نیز می تواند در آینده تبدیل به فیلمسازان خوبی کند که برای جامعه مفید باشند.

گودرزی، برگزاری جشنواره های فرهنگی-هنری دانش آموزی را از مهم ترین ابزارهایی دانسته که می تواند زمینۀ بروز استعدادها را برای دانش آموزان فراهم آورد، یادآور شد: جشنواره های فیلم دانش آموزی همچون رشد، باید تلاش کنند تا علاوه بر ایجاد رغبت دانش آموزان در جهت دیدن فیلم های مختلف، انگیزه های لازم و کافی را برای حضور علاقه مندان به عرصه فیلم سازی فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار