برگزاری نشست شورای هماهنگی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان

سنندج(پانا)-اولین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در سال 97 برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۴۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست شورای هماهنگی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان

در این نشست صدیقه عبداللهی سرپرست معاونت سوادآموزی استان کردستان اظهار داشت : در مدت زمان تصدی سرپرستی معاونت سوادآموزی شاهد پیگیری مجدانه و صادقانه همکاران حوزه سوادآموزی جهت پیشبرد بموقع و دقیق اجرای برنامه ها و اموراداری این حوزه هستیم که جا دارد از تلاش وهمت تمامی مجموعه تشکروقدر دانی کنم.

وی با اشاره به پیش بینی واجرای برنامه های اولویت دار معاونت سوادآموزی در سال جاری از مسئولین و دست اندرکاران امر خواست ضمن تلاش مضاعف نسبت به تعیین حجم فعالیت ها ، بررسی اولویت های پژوهشی و همچنین تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی ونظارتی وگروه بهبود کیفیت آموزشی استان در اسرع وقت اقدامات لازم را بعمل آورند وبه شهرستانها ومناطق ابلاغ کنند.

در ادامه عبدالهی یکی از اولویت ها و فعالیت های مهم سوادآموزی استان را تشکیل مراکز یادگیری محلی عنوان وخواستار پیگیری از طریق شورای پشتیبانی ودستگاه های مرتبط استان به منظور حفظ وتقویت این مراکز محلی شد و همچنین از اداره سوادآموزی استان خواست در صورت امکان ونیاز سنجی از طریق دفاتر تابعه، باهماهنگی سازمان مرکزی نسبت به تاسیس دو مرکز جدید دیگردر سال جاری اقدام شود .

سپس جبار غلامی رئیس اداره سوادآموزی استان ضمن تشریح نحوه اجرای مصوبات جلسه قبل ،گزارشی از روند اجرای برنامه های سوادآموزی استان وعملکرد اداره مربوطه را ارایه کرد و اظهار داشت : در سال گذشته با همت مسئولین و دست اندرکاران ، تمامی امورات مربوط به حوزه تحت تصدی به نحوه شایسته ای پیگیری شد و در سال جاری نیز سعی وتلاش ما در زمینه پیشبرداهداف سازمان خواهد بود .

وی در ادامه بیان گفت : مبالغی تحت عنوان فعالیت های پژوهشی به حوزه سوادآموزی استان اختصاص یافته است، که باتوجه به نیازسنجی های بعمل آمده و کار کارشناسی ، اولویت های پژوهشی مشخص شده که پس از هماهنگی های لازم با ادارات مرتبط و تایید نهایی از سوی سازمان به مرحله اجراء گذاشته و اطلاع رسانی خواهد شد.

غلامی یادآور شد: در سال گذشته و در حوزه سوادآموزی استان4طرح پژوهشی انجام گرفته که نتایج خوب و قابل قبولی برای استان در بر داشته است .

هم چنین فتاح ویسی رئیس اداره نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی استان نیز گفت: سازمان مرکزی برابر آمار واطلاعات موجود نسبت به تعیین حجم فعالیت های سال1397 استانها اقدام نموده وخواستار بررسی کارشناسی وارائه پیشنهاد ازسوی استانها شده اند، بنابراین باتوجه به بررسی های بعمل آمده و ظرفیت ها و پتانسیل موجود در سوادآموزی استان پیشنهاداتی را در زمینه تعیین حجم فعالیت های سال جاری تهیه شده است .

وی در ادامه تدوین برنامه های عملیاتی ، بهبود کیفیت آموزشی و برنامه های بازدید و نظارت حوزه سوادآموزی را از اولویت های کاری اداره سنجش عنوان کرد که در آغاز سال جاری پیگیری و تدوین آن ها شروع شده است.

در ادامه این نشست ابراهیمی کارشناس مسئول ساماندهی آموزش و واگذاری ها استان گزارشی از وضعیت اعتبارات اختصاصی به حوزه سوادآموزی در سال 95 و 96 را ارائه کرد و گفت : اعتبارات اختصاص یافته به استان جهت پرداختی های سال 1396 که در فصول اول، دوم و ششم و برابر ضوابط موجود طی دوازده مرحله نسبت به توزیع بین شهرستان ها و مناطق اقدام و پس از هر مرحله گزارش پرداخت از دفاتر تابعه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 91 درصد از حق الزحمه آموزش دهندگان پرداخت شده است ابراز امیدواری کرد با پیگیری وحمایت مسئولین استان باقیمانده اعتبارات سوادآموزی نیز اختصاص داده شده ودر زمان معین وبرابر فعالیت های انجام شده پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار