جاده‌های لغزنده جان ۱۳ نفر را در مازندران گرفت

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در ایام بارندگی 13 نفر در پنج روز از 23 تا 27 فروردین‌ماه بر اثر تصادفات جاد‌ه‌ای جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۸۱۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جاده‌های لغزنده جان ۱۳ نفر را در مازندران گرفت

علی عباسی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 9 مرد و ما بقی زن هستند

او تصریح کرد: بر اساس آمار جمع‌آوری شده شهرستان‌های بابلسر، نور و سوادکوه هر کدام با 3 و شهرستان های آمل ،محمود آباد ، عباس آباد و چالوس هر کدام با یک مورد به ترتیب بیشترین فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه از این تعداد 9 بومی و ما بقی غیر بومی هستند به تفکیک وضعیت متوفی افزود: بر اساس آمار از این تعداد 7 سرنشین ، 4 عابر، موتور سوار و راننده هر کدام با یک مورد در مراکز پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

عضو شورای قضایی استان با بیان اینکه تصادف با خودرو عواقب ناخواسته متعددی در پی دارد، از خسارت مالی گرفته تا آسیب های جانی و روانی لذا به رانندگان تاکید کرد که از همان ابتدا باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا از تصادف جلوگیری کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: رانندگی هنگام بارش باران موضوع بسیار مهمی است که چه بسا از میان هزاران نفری که سالانه جان خود را در جاده های لغزنده از دست می‌دهند با افزایش مهارت رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی (صبر و حوصله، عدم استفاده از موبایل، تغییر مسیر ناگهانی، رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، در آغوش گرفتن کودک حین رانندگی و ...) به راحتی می‌توانستند هنگام روبرو شدن با حوادث احتمالی در جاده‌های خیس و بارانی ضمن کنترل وسیله نقیله بتوانند جان سالم به در ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار