پاسخ سوری ها به تجاوز آمریکا؛ پرچم ایران و کشورهای محور مقاومت در دمشق برافراشته شد

تهران (پانا) – مردم سوریه در پاسخ به اقدام نظامی آمریکا علیه این کشور، پرچم کشورهای محور مقاومت و دمشق را در این کشور برافراشته کردند.

کد مطلب: ۸۱۳۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ سوری ها به تجاوز آمریکا؛ پرچم ایران و کشورهای محور مقاومت در دمشق برافراشته شد

صبح امروز (شنبه) آمریکا با همراهی انگلستان و فرانسه به گواه بخش عرب زبان شبکه اسکای نیوز بیش از 100 موشک به مواضع نظامی سوریه در این کشور شلیک کردند که بر اساس آنچه که خبرگزاری های سوری اعلام کردند تعداد قابل توجهی از این موشک ها توسط پدافند هوایی این کشور منهدم شدند.

دمشق، حمص و حماه سوریه هدف حملات آمریکا و متحدانش بوده است.

دونالد ترامپ، ترزا می و امانوئل مکرون در روزهای گذشته به بهانه حمله شیمیایی نظامیان سوریه به دوما در حالی احتمال اقدام نظامی علیه این کشور را مطرح کردند که تا لحظه تنظیم این گزارش مدرک قابل استناد در این خصوص ارائه نکرده اند.

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در همین خصوص و با تاکید بر خلاف قواعد بین المللی بودن حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه می گوید: «برخی از بازیگران ادعا می کنند که از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شده است اما هیچ سند متقنی که چنین ادعایی را تائید کند ارائه نکرده اند.»

رسانه های صهیونیستی اما اعلام کردند که اسرائیل از حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه استقبال کرده است.

مقامات نظامی سوری نیز اعلام کردند که مراکز نظامی که صبح امروز مورد حمله آمریکا و متحدانش قرار گرفته است از چند روز پیش تخلیه شده بودند.

مردم سوریه در واکنش به این حمله نظامی به صورت خودجوش در میادین شهرهای مختلف این کشور به ویژه دمشق حضور پیدا کردند و در اقدامی قابل توجه پرچم کشورهای مقاومت به ویژه ایران را بر افراشته کردند.

کنگره آمریکا نیز در این میان بیکار نماند، جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کردند که اقدام نظامی آمریکا به سوریه بدون مجوز و «غیرقانونی» است و این مهم را دور زدن کنگره توسط دولت ترامپ نام گذاشتند.

جالب آنکه حمله نظامی آمریکا به سوریه در حالی اتفاق افتاد که ترامپ 10 روز قبل، به معاونان امنیت ملی خود گفته بود که به دنبال این است تا نیروهای آمریکایی را ظرف شش ماه یا بیشتر از سوریه خارج کند، اظهار نظری که صراحتا با مخالفت حکومت عربستان سعودی قرار گرفت به طوریکه ترامپ خطاب به آنان گفت باید پول حضور نظامی آمریکا در سوریه را بپردازند.

جالب تر آنکه مواضع کشورهای حمله کننده به سوریه نیز دارای تناقضاتی فاحش است، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که هدف این حملات حکومت سوریه است اما از آن سوی میدان، ترزا می، نخست وزیر انگلستان اعلام می کند که هدف این حملات دولت و حکومت سوریه نیست بلکه مواضعی خاص مدنظر است.

سازمان ملل متحد نیز در این میان خاموش نماند و از تمام کشورهای شورای امنیت خواست که از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اجتناب کنند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد طی بیانیه ای ضمن یادآوری مسئولیت اصلی سازمان ملل متحد مبنی بر حفظ صلح و امنیت بین المللی خواستار بدتر نشدن وضعیت سوریه با حمله نظامی شد.

مواضع متناقض رئیس جمهوری آمریکا که این روزها مورد عجیبی نیست در کنار اظهارنظرهای بعضا متناقض کشورهای حمله کننده به سوریه به علاوه اظهارات رسمی کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار در سوریه خبر از آینده ترسناک حمله آمریکا، انگلستان و فرانسه به خاک سوریه برای جهان می دهد.

با تمام این موارد اما باید منتظر ماند و دید نتیجه حمله نظامی آنان به خاک سوریه آن هم بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و در شرایطی که کشورهای پرتعداد اروپایی همچون آلمان و ایتالیا مخالفت خود را این حمله را ابراز کرده بودند، چه نتیجه ای در پی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار