زمینه صادرات محصول خرمای استان بوشهر فراهم شود

بوشهر ( پانا ) معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه صنایع مرتبط با خرما در سطح استان، گفت: زمینه صادرات محصول خرمای استان بوشهر فراهم شود.

کد مطلب: ۸۱۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زمینه صادرات محصول خرمای استان بوشهر فراهم شود

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: امسال به نام سال حمایت از تولیدات داخلی نامگذاری شده است و باید به صورت جدی به این موضوع بپردازیم.
وی به تولیدات کشاورزی در شهرستان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: خرما محصول استراتژیک دشتستان است و باید به سمت حمایت ویژه از این محصول برویم. باید در زمینه صادرات خرما تلاش کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه باید سهم کشور در زمینه صادرات خرما را محقق سازیم، تصریح کرد: باید بازار جهانی را کسب کنیم و خرما را به جهان عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه کار چندانی برای فرآوری و تولید محصولات خرما در کشور انجام نشده است، تاکید کرد: باید ارزش افزوده بیشتری برای خرما ایجاد کنیم و محصولات فرآوری شده را تولید کنیم و البته در دیگر محصولات کشاورزی نیز زمینه صادرات فراهم شود.
خورشیدی با اشاره به همدلی و همراهی همه اهالی شهرستان دشتستان برای اجرای جشن نورزگاه در این شهرستان، افزود: اگر مصوبه‌ای در شورای تامین داشتیم باید برای اجرای آن تلاش کنیم و از همه مسئولان برای این کار منسجم تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: باید نسبت به شناسایی و پیگرد افرادی که اموال عمومی را تخریب کردند و به نظم و امنیت شهر کلمه آسیب وارد کردند اقدام شود. از اهانت به ساحت امام و رهبری در این مراسم هم ابراز تاسف می‌کنیم و امیدواریم چنین اقداماتی را دیگر شاهد نباشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به انتصاب و معارفه مدیران جدید شهرستان دشتستان، افزود: سه نفر امروز معارفه می‌شوند که باید از خدمات این افراد در مسئولیت‌های گذشته تقدیر کنیم و برای آنها در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.
وی علت تغییرات را تقویت معاونت‌ها در فرمانداری‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برخی از فرمانداری‌ها که با دو معاونت اداره می‌شدند ارتقا می‌یابند و دو فرمانداری در استان بوشهر ارتقا می‌یابد.
خورشیدی افزود: معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی در فرمانداری شهرستان دشتستان، بوشهر و گناوه تفکیک شده است و امیدواریم شاهد خدمات‌دهی بهتر و مناسب‌تری باشیم.
خورشیدی از بکارگیری بانوان در مناصب مدیریتی به عنوان یکی دیگر از اقدامات نام برد و بیان کرد: امروز اولین بخشدار بانو را در شهرستان دشتستان معارفه می‌کنیم و امیدواریم شاهد افزایش سهم بانوان در پست‌های مدیریتی باشیم.
وی تاکید کرد: همه مدیران باید نسبت به انتصاب حداقل یک معاون بانو در دستگاه خود اقدام کنند و امیدواریم با شناسایی بانوان توانمند شاهد استفاده از ظرفیت‌های بانوان باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به عقد قرارداد ساخت راه‌آهن در استان بوشهر، اضافه کرد: این پروژه نقش مهمی در توسعه و آبادانی استان بوشهر خواهد داشت.
وی بیان کرد: همت استاندار بوشهر این است که پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم چراکه تکمیل این پروژه‌ها در رونق اقتصادی و توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.
خورشیدی افزود: کشور دست‌خوش تهدیدات روزافزونی از سوی دشمنان نظام است و حریفان سیاسی خارجی ما و رقبای کشور تلاش زیادی برای تهدید کشور دارند و هم‌پیمانی بعضی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی بیانگر شرایط خاص در منطقه است.
وی با بیان اینکه جغرافیای سیاسی منطقه در حال تغییر است گفت: همدلی و وفاق بیشتر در داخل را بیش از پیش نیاز داریم و سعی کنیم در همه طول سال بتوانیم با همدلی و وفاق حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار