12 هزار دانش آموز کاشانی در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند

کاشان (پانا) - کارشناس تکنولوژی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بیش از 12 هزار دانش آموز مدارس دوره ابتدایی در جشنواره جابر بن حیان، شرکت کردند که نسبت به سال گذشته نزدیک به 15 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۸۱۱۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
12 هزار دانش آموز کاشانی در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند

آسیه بنی احمدی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: پس از داوری و بررسی آثار رسیده، 250 طرح به مرحله نمایشگاه شهرستان راه یافته و از این تعداد ، 14 طرح برای شرکت در نمایشگاه برگزیدگان استان اصفهان معرفی شد.

وی افزود: در جشنواره جابر بن حیان، دانش آموزان، آثار خود را در پنج گرایش ساخت ماکت، تهیه گزارش علمی، طراحی و ساخت، آزمایش و نمایش علمی و با موضوع های آب، محیط زیست و بخش آزاد ارائه کرده اند .

وی تصریح کرد: محتوای کتاب های درسی، بی توجهی به تفاوت های فردی دانش آموزان و ارایه تکالیف درسی زیاد، از جمله موانع رشد خلاقیت در مدارس است که برای ایجاد شرایط پرورش خلاقیت دانش آموزان باید در کلاس، مدرسه و خانواده به صورت هماهنگ اقدام کرد که در جشنواره جابر این هدف پیگیری می شود.

این کارشناس آموزشی تاکید کرد: دوره ابتدایی به منزله زیربنای تعلیم و تربیت رسمی است و برای پرورش و رشد خلاقیت دانش آموزان باید از دوره آموزش ابتدایی بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت و با تصویر روشنی از شرایط پرورش خلاقیت آغاز کرد.

بنی احمدی بااشاره به نقش خانواده در پرورش دانش آموزان گفت: خانواده ها نباید نسبت به اندیشه و نظر فرزندانشان بی اعتنا باشند و آنها را بی اهمیت و ناچیز بشمارند بلکه باید به آنها حق انتخاب و آزادی عمل بدهند و طوری رفتار نکنیم که فقط رفتار بزرگترها در نگاه آنها مهم جلوه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار