رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان فردوس خبر داد؛

آمار اسکان مسافران فردوسی در طی 20 روزبه بیش از 442 هزار نفررسید

فردوس (پانا) ـ رئیس ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان فردوس گفت:از ابتدای تعطیلات آمار واقعــــــی اسکان مسافر طی 20 روز در شهرستان به بیش از 442 هزار نفر رسید.

کد مطلب: ۸۱۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آمار اسکان مسافران فردوسی در طی 20 روزبه بیش از 442 هزار نفررسید

فرماندار شهرستان فردوس در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی در فردوس گفت : طرح خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی از ۲۷ اسفند ۹۶ آغاز و تا 17 فروردین 97 ادامه داشت و تعداد 442072 نفر در شهرستان زیبای فردوس اقامت داشته اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 30 درصد میزان رشد را نشان می‌دهد.که این افزایش میزان رشد ماندگاری مسافر در شهرستان نشان از افزایش و بهبود اماکن اسکان ، تلاش نیروهای خدمات رسان تسهیلات سفر ، ارائه خدمات مطلوب به مسافر ، بهره‌مندی گردشگران از جاذبه های شهرستان است .

مهندس ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه این خطه از ویژگی های کویری برخوردار است گفت : منطقه حفاظت‌شده کویری مظفری با دارا بودن رمل‌های ماسه ای ، سنگ سوراخ ، اقامت گاه های سنتی و دلنشین و دارابودن امکانات متنوع همچون زیپ لاین ، رصد ستارگان ، شتر سواری و سافاری در مدت زمان سفرهای نوروزی میزبان بیش از 20 هزار نفر بوده است .

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه فردوس در مسیر تردد مسافرین و زائرین علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارد ، عنوان داشت : شهرستان فردوس با دارابودن ۷۱ اثر شاخص ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی(قنات بلده) و همچنین دارا بودن ۳۰۰ جاذبه گردشگری در کل شهرستان، فردوس را به نگین کویر تبدیل و میزان خیره کننده گردشگر را به خود جذب نموده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش بازدید را در پی داشته است.

وی با بیان این مطلب افزود : تاکنون تعداد بازدیدها تنها از سه اثر شاخص شهرستان ( شهر تاریخی تون، منطقه نمونه گردشگری باغستان و آبگرم معدنی) در طی 20روز در مجموع 591515 نفر و آمار بازدید از کل جاذبه های گردشگری به بیش از 850 هزار نفر رسید.

ابراهیمی بازدید ها را از آبگرم معدنی : 78895منطقه نمونه گردشگری باغستان: 245230شهر تاریخی تون : 267390 اعلام کرد.

مهندس ابراهیمی یکی از مهمترین موارد افزایش بازدیدهای شهرستان را در ایام نوروز برگزاری بسیار مطلوب همایش ظرفیت‌های گردشگری و توسعه شهرستان دانست و افزود : برگزاری این نوع همایش‌ها در حوزه گردشگری می‌تواند باعث معرفی جاذبه‌های توریستی گردشگری شهرستان فردوس که قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال دارد در سطح کشور شود.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان طی ارائه آماری از بازدید اماکن گردشگری فردوس گفت : میزان اقامت در مجتمع آبگرم معدنی فردوس روزانه به صورت میانگین به 4 هزار نفر رسید که این میزان چشمگیر مسافران و گردشگران، آبگرم معدنی فردوس را که از لحاظ کیفیت املاح معدنی و خواص درمانی در بهترین سطح در کشور قرار دارد این مجموعه عظیم را همچون گذشته به بزرگترین قطب گردشگری استان تبدیل کرده است .

فرماندار فردوس با بیان این مطلب که 94تن کل کالای تنظیم بازار امسال به واحدهای صنفی تعلق گرفته بود ،گفت : در راستای نظارت برکیفیت و رفاه حال مسافرین و شهروندان؛تعداد 920 مورد بازرسی از کل واحدهای صنفی و غیر صنفی سطح شهر و همچنین تعداد 24 گشت مشترک با ادارات از اماکن اسکان ، مراکز اقامتی، مکان‌های گردشگری ، رستوران‌ها، تعمیرگاه ها ، نانوایی ها ، پایگاه‌های امداد اورژانس و هلال احمر ، مراکز پذیرایی بین راهی و بازار شهرستان صورت گرفت.

مهندس ابراهیمی همچنین خاطر نشان کرد؛ بمناسبت نوروز ۹۷ ؛ تعداد 11 نوروزگاه با درنظر گرفتن ویژه برنامه‌های متنوع برای مسافرین و همشهریان در شهرستان و همچنین نوروزگاه ایران در مشهد؛ (نمایشگاه‌ توانمندی‌های شهرستان‌های خراسان) با هدف معرفی هرچه بیشتر و بهتر توانمندی‌های هر شهرستان مورد بازدید قرار گرفت که شهرستان فردوس با همکاری فرمانداری و با در دست داشتن تعداد ۱۳ غرفه عرضه غذاهای سنتی، صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و سوغات شهرستان مورد استقبال بینظیر گردشگران ، مسافرین و زائران علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفت .

وی در پایان از کلیه دستندرکاران ستاد تسهیلات خدمات سفر که در راستای فراهم نمودن بستر میزبانی مسافران و گردشگران تلاش کرده اند تشکر نمود و افزود خدمات مطلوب در امر تسهیلات سفر به مسافرین باعث رونق منطقه می شود و سال 97 شهرستان فردوس میزبان بسیار خوبی برای گردشگران در سطح استان بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار