سانتریفیوژی کاملا ایرانی در هیسپان بررسی می شود

تهران (پانا) - « سانتریفیوژ سنگ » یکی از آخرین دستاوردهای سازمان انرژی هسته ای است که تماما توسط دانشمندان هسته ای ساخته شده است.اهمیت ساخت این دستگاه در مستندی به همین نام و به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در راه پخش از هیسپان تی وی است.

کد مطلب: ۸۱۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
سانتریفیوژی کاملا ایرانی در هیسپان بررسی می شود

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند « سانتریفیوژ سنگ » Rock Core Centrifuge محصولی از واحد تولید برنامه ها و مستند شبکه پرس تی وی است که به بهانه 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای برای پخش از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی آماده شده است.
در این مستند به کمک توضیحاتی که علی اکبر صالحی، رییس سازمان اتمی ایران، و دیگر مسئولین و کارشناسان هسته ای و نفتی ارائه می دهند، بیننده با دستاورد جدید سازمان به نام «سانتریفیوژ سنگ» آشنا می شود. با این سانتریفیوژ، کاوشگران نفتی قادر خواهند بود تا به مخازن بیشتری از نفت دسترسی پیدا کنند چرا که به کمک آن، متخصصین می توانند با آنالیز سنگ های مخزنی، مکانی را که نفت در آنجا بیشتر است،بهتر تشخیص دهند.
در این مستند خواهیم دید قبل از ساخت چنین دستگاهی توسط سازمان انرژی هسته ای، سن دستگاهی که وزرات نفت برای این امر در اختیار داشت به 35 سال قبل بر می گشت و از آنجا که ساخت کشور آمریکا بود، این دستگاه هیچ وقت پشتیبانی نمی شد و در صورت بروز نقص فنی، مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. با تولید سانتریفیوژ سنگ، علاوه بر رفع این مشکل و برخورداری از دستگاهی به روز، وزارت نفت می تواند از دستگاهی استفاده کند که متناسب با جنس خاک ایران طراحی شده است. تمامی این دستگاه از طراحی تا تولید، همگی بومی و محصول تلاش متخصصان سازمان اتمی ایران است.
مستند « سانتریفیوژ سنگ » محصول سال 2017 و به نویسندگی و کارگردانی ونداد دوشان و در مدت زمان 25 دقیقه، دوشنبه 20 فروردین ساعت 7:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار