رییس پلیس راهور ناجا گفت:

افزایش سیزده درصدی ترددمسافرین در نوروز97

اسلامشهر(پانا)- رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش سیزده درصدی تردد در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، گفت: مردم ما در نوروز ۹۷ بین ۸۰۰ میلیون الی یک میلیارد کیلومتر راه را طی کردند.

کد مطلب: ۸۰۹۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سیزده درصدی ترددمسافرین  در نوروز97

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،سردار تقی مهری صبح جمعه ، دهم فروردین 97 با حضور در آزادراه تهران،ساوه در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات دهندگان برنامه سفرهای نوروزی اظهار داشت: طرح ویژه ترافیکی نوروز از بیست و چهارم اسفند ماه 96آغاز شد و تاکنون حدود ۱۵ روز از این طرح گذشته و تا پانزدهم فروردین97 ادامه دارد و همچنین اگر شرایط تردد در سطح کشور، به مانند این روزها باشد، ادامه خواهد یافت تا همه مسافرین به سلامت و ایمن از سفر خود باز گردند.

وی در ادامه با اشاره به شعار ترافیکی پرهیز از خطر و آرامش در سفر گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته شرایط جوی مناسب تری داشتیم و آب و هوای بهاری و سطح خشک جاده ها سبب افزایش ۱۳ درصدی تردد در سفر شد وسیزده درصد افزایش در مقابل ۲۱ میلیون خودرو در سطح کشور آمار بالایی است و طبق آمار شرکت پخش فراورده های نفتی میانگین مصرف بنزین در روز ۱۰۰ میلیون لیتر بوده است .

رییس پلیس راهور ناجا افزود: اگر هر یک لیتر بنزین ۱۰ کیلومتر مسافت را طی کند، مردم ما در نوروز ۹۷ بین ۸۰۰ میلیون الی یک میلیارد کیلومتر راه را طی کردند و ما بعضا شاهد آغاز سفر سوم نیز در کشور هستیم .

مهری از کاهش تعداد جان باختگان از ابتدای نوروز ۹۷ خبر داد و اضافه کرد : تعداد کسانی که تردد کردند، افزایش داشت، اما تعداد جانباختگان کاهش یافت .

وی به عوامل تصادفات جاده ای نیزاشاره کرد و گفت: خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و خستگی عامل ۴۵ الی ۵۰ درصد تصادفات است و سرعت و سبقت غیرمجاز نیز بین ۴۰ الی ۴۵ درصد تصادفات را سبب می شده، یعنی این عوامل سبب ۸۵ الی ۹۰ درصد تصادفات بوده است .

رییس پلیس راهور ناجا از مسافران خواست، تا بازگشت از سفر را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و با مدیریت زمان بازگشت داشته باشند و افزود : مردم عزیز ما در سال جاری نسبت به سال گذشته قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت کردند .

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار