در گفت‌وگو با پانا

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:‌ آرامش بازار میوه تا پایان فروردین ادامه دارد

قیمت میوه به نرخ میادین شد

تهران (پانا) - آنگونه که رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی میوه‌ می‌گوید ارامش بازار میوه به دلیل تولید مناسب و گزارش نشدن سرمازدگی در استان‌های کشور قابل پیش‌بینی بود و مردم می‌توانند اطمینان داشته باشند که این آرامش تا پایان فروردین ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۰۸۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:‌ آرامش بازار میوه تا پایان فروردین ادامه دارد

وفور میوه و تره‌بار در سطح شهر به خوبی قابل مشاهده است. نرخ سیب و پرتقال به عنوان، دو محصول تنظیم بازاری نسبت به نرخ این دو میوه در ایام نوروز برخی از سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

آنگونه که سیدرضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، بارمی‌گوید آرامش بازار میوه شب‌ عید از قبل قابل پیش بینی بود.

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد:‌ دو عامل بر قیمت میوه تاثیرگذار است: میزان تولید میوه که یکی از مهمترین عوامل است امسال با مشکلی مواجه نبود و خوشبختانه سرمازدگی میوه‌ها نیز در هیچ یک از استان‌های کشور گزارش نشد.

وی افزود:‌ ازسوی دیگر مداخله دولت در تنظیم بازار و برنامه‌ریزی برای نظارت بازار نیز موجب شد تا بازار میوه‌ و تربار امسال با مشکلی همراه نباشد. بنابراین مردم می‌توانند تا پایان تعطیلات نوروز قیمت‌هایی متعادل و هم قیمت با میادین میوه راتجربه کنند.

قیمت پرتقال در سطح شهر و میوه‌فروشی‌ها تا 2 هزار تومان کاهش یافته است و برخی از میوه‌فروشان سیار حتی پرتقال را با قیمت 1600 تومان هم به فروش می‌رسانند. قیمت سیب قرمز و سفید نیز تا سه هزار 500 تومان کاهش یافته است.

60 هزار تن سیب و پرتقال ذخیره‌سازی شده به تدریج به بازار عرضه می‌شود

علی‌اوسط هاشمی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هفته گذشته در بازدید از سردخانه‌های ذخیره میوه شب عید با بیان اینکه برای تنظیم بازار شب عید ۶۰ هزار تن سیب درختی و پرتقال ذخیره‌سازی شده است، گفت بود توزیع این میوه‌ها از 23 اسفند در ۳۱ استان کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازارقیمت پایه‌ای برای میوه‌های تنظیم بازاری مشخص کرده است، اعلام کرده بود قیمت این میوه‌ها ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار است و قیمت‌گذاری این میوه‌ها به کارگروه استان‌ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه پول سبد از مشتریان گرفته نمی‌شود، اعلام کرده بود با وجود آنکه ۱۵ میلیارد تومان بابت سبد و بسته‌بندی این میوه‌ها هزینه شده، مبنای کار ما در شب عید خالص‌فروشی است.

هاشمی با اشاره به وجود بیش از ۲۴۴ میدان میوه‌ و تره‌بار در استان تهران گفته بود از شهرداری‌های استان تقاضا داریم به میزان کافی غرفه جهت توزیع میوه شب عید در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار دهد.

وی با بیان اینکه عرضه میوه‌های تنظیم بازاری در تمام مغازه‌ها، تعاونی‌های مصرفی و میادین میوه و تربار که امکان نظارت مستقیم وجود دارد، انجام می‌شود، تصریح کرده بود برای ذخیره‌سازی میوه شب عید ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، با وجود آنکه هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۲۲۰۰ تومان از تولیدکننده خریداری شده، اما احتمال دارد این میوه با نرخ ۱۷۰۰ تومان توزیع شود، چون در شب عید بحث سود دولت مطرح نیست.

هاشمی با اشاره به فراوانی تولید و عرضه سیب درختی و مرکبات طی سال‌ جاری در بازار گفت: با توجه به این فراوانی، ممکن است که بازار نیازی به حضور ما نداشته باشد، زیرا دولت فقط به دلیل کنترل فعالیت‌های سودجویان و دلالان، وارد عمل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار