فرماندار قرچک: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عزم جدی مسؤولین و مردم را می‌طلبد

قرچک (پانا) - فرماندار قرچک مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را با عزم جدی توام مسؤولین و مردم جهت مبارزه با این پدیده ها برشمرد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار قرچک: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عزم جدی مسؤولین و مردم را می‌طلبد

مسعود مرسل پور، فرماندار شهرستان قرچک در جلسه‌ای که با مدیران مراکز بهبودی اقامتی، مراکز سلامت روان و مراکز مددکاری اجتماعی شهرستان قرچک با حضور سید حمیدرضا نعمتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: دنیا مسیر تحول قرار دارد، همراه با این تحول، نکات مثبت خوب و نکات منفی دارد، یکی از این نکات منفی این است که مسیر تحول و گاهی اوقات به‌عنوان یک پروژه مثبت تلقی نمی‌کنیم و می‌گذاریم به‌عنوان یک تهدید شود، وقتی تبدیل به تهدید شود ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد می‌کند .

وی در ادامه با اشاره به این امر که آسیب‌های اجتماعی یک وجه نیست، چند وجه ای است، علت و معلول است و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی عزم جدی مسؤولین و مردم را می‌طلبد، افزود: در هیچ جای دنیا دولت‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی موفق عمل‌نکرده‌اند، این مردم هستند که موفق هستند و در بحث آسیب‌های اجتماعی، در کشور ما و هرجایی که مردم درصحنه حاضر شوند، دولت و نظام موفق است .

مرسل پور خاطرنشان کرد: هیچ دولتی به‌تنهایی در بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی موفق نبوده است بلکه با مشکلات جدی و حادی مواجه بوده است، مردم صف اول مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند و دولت و حاکمیت وظیفه‌دارند در این خصوص سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت کنند .

فرماندار شهرستان قرچک آسیب‌های اجتماعی را شمشیر دو لبه ای دانسته که در برخورد، مقابله و تبلیغ علیه این موضوع بایستی ظرفیت‌های لازم وجود داشته باشد، یادآورشد: این ظرفیت باید در مراکز نگهداری از معتادین بایستی مراکز محله محوری درست شود .

فرماندار قرچک اظهار داشت: در بحث اعتیاد و طلاق در سطح کشور مشکل‌داریم و این مشکلات باید به برنامه‌ریزی خوب و مستمر ریشه‌یابی شود و یکی از معضلات طلاق در خانواده‌ها این است که قبل از ازدواج مشاوره خوب انجام نمی‌شود .

مرسل پور افزود: هر چی که علم در دنیا پیشرفت کند، ما با معضلات اجتماعی بیشتری مواجه هستیم، برای مبارزه با این معضلات باید خودمان را مسلح کنیم .

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی تنها برای دیگران نیست، پشته درب منزل همه ما است و می‌تواند وارد منزل ما هم شود و اگر با این معضل مبارزه و مقابله نشود، در آینده مشکلات بیشتری گریبان گیر همه ما خواهد شد .

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار