حضور در کاروانهای راهیان نور بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است

اسلامشهر (پانا)-روزبیستم اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مناطق جنگی از جنگ ایران و عراق، روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۸۰۵۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور در کاروانهای راهیان نور بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین مقاطع تاریخ ایران اسلامی است که ضمن نمایان ساختن عزم و اراده مستحکم مردم غیور میهن اسلامیمان در حراست از آرمان‌ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، فرهنگ و گفتمانی را رقم زد که هم‌اینک الهام‌بخش سایر جوامع و ملل در عرصه‌ رویارویی با نظام‌های سلطه‌گر و مستکبر قرار گرفته است .

حماسه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر جبهه تجاوز و اشغالگری به سرکردگی آمریکای جنایتکار، روایت دلدادگی ملتی است که با اقتدا به سید و سالار شهیدان به دفاع عاشورایی از هویت و آرمان دینی، ملی و انقلابی خود پرداخت و در این راه مقدس لحظه‌ای تردید نکرد .

کسانی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند و سجده بر خاک این مناطق می‌زنند، می‌توانند آن نور را احساس و قلب‌شان را از آن فضا بهره‌مند سازند. این حس و شور و حال توصیف شدنی نیست و باید راهیان نور را حس کرد .

راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی ، مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازندو بیشتر این کاروان‌ها همزمان با تعطیلات نوروزی و تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه و یادمان شهدای شوش از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست .

مردم خود جوش ایران از سال 76 کاروان راهیان نور را برپا کردندو در سال ۷۷ بسیج دانشجویی از ظرفیت‌های اردوهای راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان‌های دانشجویی شروع شد. سپس بسیج محلات نیز شروع به اعزام کاروان‌هایی نمودند .

همچنین اردوهای راهیان نور از سال ۱۳۹۰ در قالب محتوای آموزشی وارد مدارس کشور شود و به عنوان دوره عملی درس آمادگی دفاعی دبیرستان قرار گیرد .

راهیان نوریک دانشگاه کامل وجامع و فرصتی است برای آموزش معارف عملی با نشأت گرفتن از رشادت ها و مجاهدت های شهدا و جانبازان والا مقام .

این پدیده فرهنگی و ارزشی را فرصتی برای زنده نگه داشتن فرهنگ مقاومت و شهادت در جامعه و یادآوری حقایق دفاع مقدس برای آحاد ملت ایران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی است .

شایان ذکر است ، فرصت‌سازی برای بازخوانی و روایت حماسه مقاومت، ایثار و شهادت فرزندان غیور ایران اسلامی و تربیت یافتگان مکتب عاشورا و ولایت فقیه در هشت سال دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر جهانی در مصاف با جبهه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیری میباشد که با اقدام مدبرانه نامگذاری بیستم اسفندماه به عنوان روز ملی راهیان نور به آن پرداخته شده است.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار