همزمان با سراسر کشور ؛

زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس استان قزوین نواخته شد

زنگ احسان و نیکوکاری طی روز چهارشنبه 16 اسفند در مدارس استان قزوین نواخته شد.

کد مطلب: ۸۰۵۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس استان قزوین نواخته شد

قزوین(پانا)، مراسم اصلی این آیین در استان قزوین با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه دخترانه صدیقه کبری(س) قزوین برگزار شد.
استاندار قزوین در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه،گفت: معلمان مدارس در ترویج و توسعه این فرهنگ و بسط نگاه نوع دوستانه در بین دانش آموزان نقش بسیار موثر دارند.
عبدالمحمد زاهدی، ترویج و گسترش فرهنگ بخشش و نیکوکری در جامعه را مهم ترین پیام جشن نیکوکاری عنوان کرد و افزود: میزان بخشیدن مهم نیست بلکه نفس آن ارزشمند است و به تمام انسان ها یاد می دهد که مالک چیزی در دنیا نیستند و اموال آنها امانتی در نزد انسان هاست که خداوند به آنها عطا کرده و باید از آن به همنوعان خود ببخشند.
وی با بیان اینکه شرایط امروز دنیا به گونه ای است که هم توزیع ناعادلانه در سطح جهان و هم در جوامع کوچکتر وجود دارد،افزود: این ما هستیم که باید تلاش کنیم لبخند را در چهره کودکان دیگر بنشانیم تا نوروز را با لباسی نو و با شادی بگذرانند.
استاندار قزوین گفت: نیازهای اولیه همچون پوشاک و سایر خدمات رفاهی بار مسئولیت ما مسئولان اجرایی و همچنین مردم را در کمک به اقشار نیازمند سنگین تر می کند.
وی افزود:در این راستا کودکان و نوجوانان با دل هایی پاک تر و صادق تر از بزرگترها می توانند الهام بخش سایر افراد جامعه در ترویج و گسترش فرهنگ بخشش و نیکوکاری باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم گفت: بر اساس تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و کمیته امداد، این 2 مجموعه همکاری خوبی برای رفع محرومیت در میان دانش اموزان دارند و با توجه به برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس کمک های جمع آوری شده در همان مدرسه و برای دانش آموزان نیازمند آن هزینه می شود.

سالار قاسمی افزود: دانش آموزان ما با اقدامات مختلفی نظیر برپایی ایستگاه های فروش مواد غذایی به نیازمندان کمک می کنند که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم بیش از پیش به نیازمندان خدمت کنیم.


همزمان با روز نیکوکاری و در آستانه فرا رسیدن عید نوروز، پایگاه های نیکوکاری در یک هزار و 873 نقطه استان قزوین مستقر شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار