جشن نیکوکاری  در مدارس آذربایجان شرقی با شعار" جوانه لبخند می کاریم"

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدرسه بهترین محل برای نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق است

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ما باید  بر اساس سیره نبوی و علوی، احسان و انفاق را در طول زندگی خود تمرین کنیم و مدرسه بهترین محل برای تمرین و نهادینه کردن این فرهنگ است.

کد مطلب: ۸۰۴۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدرسه بهترین محل برای نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق است

طاهر علمی در مراسم جشن نیکوکاری در دبیرستان معلم ناحیه 3 تبریز گفت: خداوند موجودات را در دو دسته خلق کرده که یک دسته از این مخلوقات مانند اجرام آسمانی در ابتدا کامل هستند و رفته رفته تحلیل می روند و دسته دیگر مانند انسان در ابتدا ناقص هستند و با ابزارهایی مانند علم، تجربه، تخصص، تعهد و هنر می توانند کامل شوند.

وی افزود: احسان و انفاق نیز یکی از راه های تبدیل شدن به انسان کامل است و خداوند در قرآن به آن سفارش کرده است وبرای این که بتوانیم با این ابزار، کامل شویم باید فرهنگ احسان و انفاق را در خود تقویت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که احسان و انفاق کنندگان با خدا معامله می کنند، گفت: فرد انفاق کننده باید به کاری که می کند ایمان داشته باشد و با اخلاص و نیت پاک در این مسیر گام گذارد تا از اجر الهی این امر خداپسندانه برخورد شود.

علمی ادامه داد: احسان و نیکوکاری غم دنیا را از دل می برد و کسی که احسان می کند تجارت سودمندی کرده است.

رییس هیات امنای مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: کمیته امداد با واگذاری برخی از مسئولیت ها به مراکز نیکوکاری، گام مهمی در ترویج فرهنگ احسان برداشته است و در همین راستا مرکز نیکوکاری تربیت سبب ترویج فرهنگ احسان بین دانش آموزان شده به طوری که نسبت به سال قبل مشارکت دانش آموزان در این امر خداپسندانه سه برابر شده است.

وی اضافه کرد: این مرکز همچنین سبب شده تا روحیه مشارکت جویی دانش آموزان افزایش یابد و همه این ها از اهداف عالیه مرکز نیکوکاری تربیت است که توانسته روحیه عدالت جویی، مشارکت پذیری و احسان و انفاق را در بین دانش آموزان ارتقا دهد.

علمی با بیان این که تثبیت روحیه انقلابی و اسلامی از دیگر اهداف مرکز نیکوکاری تربیت است، گفت: امروز 40 سال از عمر انقلاب می گذرد و شعار برادری و برابری که شعار انقلاب بود امروز شعار مرکز نیکوکاری و کمیته امداد است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: احرای سیره نبوی و علوی از دیگر اهداف مرکز نیکوکاری تربیت است و قرآن، پیامبران و ائمه همواره ما را به احسان و انفاق سفارش کرده اند و ما باید این سیره را در طول زندگی خود تمرین کنیم و مدرسه بهترین محل برای تمرین نهادینه کردن این فرهنگ است.

وی گفت: این دانش آموزان به عنوان سفیران مرکز نیکوکاری تربیت می توانند این فرهنگ را به خانواده ها و جامعه انتقال دهند.

افزایش کمک های مرکز نیکوکاری تربیت به دانش آموزان در سال آینده

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری تربیت آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم اظهار کرد: مرکز نیکوکاری تربیت بیشتر از یک سال است که با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در اداره کل آموزش و پرورش استان تاسیس شده است.

حسن وجدان پرست ادامه داد: البته به نظر من و برای حفظ شان دانش آموزان بهتر است از واژه دیگری به جای نیازمند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این مرکز در نظر دارد با افزایش راه های درآمد زایی بتواند در سال 97 میزان کمک به این دانش آموزان را افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار