مدیر کل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت:

افتتاح دفتر همکاری صنعت و آموزش در راستای سند تحول بنیادین است

مشهد(پانا): دفتر همکاری آموزش های مهارتی و شهرک های صنعتی به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دفتر همکاری صنعت و آموزش در راستای سند تحول بنیادین است

به گزارش خبرنگار پانا ازخراسان رضوی سید مصطفی آذرکیش در مراسم افتتاح دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی اظهار داشت:امروز شاهد افتتاح دفتر همکاری‌هایی هستیم که اثربخشی و کارایی بین آموزش‌های مهارتی را در سطح کشور بیبشتر می‌کند.

مدیر کل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به خصوص در آموزش‌های مهارتی، متناسب سازی آموزش‌ها با نیاز بازار کار است.

آذرکیش با اشاره به این که هر چه آموزش‌هایی که در هنرستان ها ارائه می‌شود متناسب سازی شده با نیاز واقعی بازار کار باشد منجر به افزایش کارایی و بهره‌وری می‌شود بیان کرد:بخش بسیار مهمی تاثیرگذاری آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی ماهر و کارآفرین است که در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی رخنمون می‌شود.

وی یکی از سیاست های تشکیل رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش را تربیت نیروی کار ماهر دانست و گفت: افتتاح دفتر همکاری‌های آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای آموزش‌های مهارتی است که تفاهم نامه خوبی با وزارت صنعت و معدن و تجارت داریم که به تبع آن در استان‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت استان خراسان رضوی در این حوزه مهم تصریح کرد:آموزش و پرورش خراسان در بسیاری از شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی جزو استان‌های برتر قرار دارد.

آذرکیش افتتاح دفتر همکاری‌های ارتباط با صنعت و کارآفرینی را در راستای سند تحول بنیادین خواند و عنوان کرد: در سند تحول بنیادین مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در توسعه همه جانبه کشور است.

وی یادآور شد:آموزش‌های مهارتی اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است و ایجاد دفتر همکاری صنعت و کارآفرینی که منجر به ارتباط بیشتر با صنعت و خدمات و کشاورزی و هنر می شود زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری است به عنوان دو محور از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود اظهار داشت:از ایده تا محصول و از محصول تا فروش را در برنامه کاری دانش آموزان باید قرار دهیم تا ایده‌های خود را تبدیل به فروش کنند.

وی گفت: صنعت ما نیازمند نیروی انسانی است که الزاما دوره‌های آموزشی مربوطه را گذرانده باشند؛ و دوره آموزشی متوسطه بهترین بازه زمانی و دفتر همکاری صنعت و کارآفرینی بهترین مکان است.

مدیر کل دفتر فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این که این دفتر همکاری هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد خاطر نشان کرد:مهارت‌هایی که دانش آموزان در محیط واقعی کار دست می‌آورند در بهبود کیفیت زندگی شان و در اقتصاد خانواده و کشور نیز موثر است.

وی از تدوین شیوه نامه تاسیس دفتر همکاری‌های آموزشی را در شهرک‌های صنعتی خبر داد و تصریح کرد: در این شیوه نامه از ضرورت، اهداف، شرح وظایف رابطین، فضای مورد نیاز و تخصیص نیرو سخن گفته شده و آموزش و پرورش در حال قدم برداشتن در راه کاربردی کردن آموزش ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار