درمراسم تجلیل ازنخبگان فرهنگی و دانش آموز و توزیع نیمکت‌های استاندارد بین مدارس محروم ناحیه یک تبریز

استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: لزوم تدریس به زبان ترکی در برخی مدارس تبریز

معلمان مورد اعتمادترین قشر جامعه هستند

تبریز(پانا)- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر انتقال درست مفاهیم به دانش آموزان گفت: لازم می بینم در برخی مناطق شهر تبریز، دروس به زبان ترکی ارایه شود تا قابل فهم برای دانش آموزان باشد.

کد مطلب: ۸۰۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: لزوم تدریس به زبان ترکی در برخی مدارس تبریز

مجید خدابخش در مراسم تجلیل از 40 نفر نخبه فرهنگی و دانش آموز و توزیع نیمکت های استاندارد در بین مدارس محروم ناحیه یک تبریز در سالن اجتماعات دبستان خدیجه کبری این ناحیه اظهار کرد: در جریان بازدید از مدرسه ابن سینا ناحیه یک تبریز وقتی از دانش آموزان خواستم تا آموخته هایشان را به زبان ترکی بیان کنند اکثرا نتوانستند، لذا برای انتقال درست مفاهیم و تجزیه و تحلیل درست آموخته ها لازم می بینم در برخی مناطق شهر تبریز، دروس به زبان ترکی ارایه شود تا قابل فهم برای دانش آموزان باشد.

وی با اشاره با افزایش آسیب های اجتماعی ادامه داد: امروزه معلمان در کلاس با پدیده ای به نام فرزندان طلاق مواجه هستند موضوعوی که شاید 15 سال قبل به صورت جدی مطرح نبود و لذا معلمان کار سختی در کلاس دارند و نگاه جدید به این موضوع لازم است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: شیوه های تعلیم و تربیت در دنیا به صورت تدریجی در حال تغییر است و نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت باید جدی گرفته شود و در این جا از معلمان می خواهم تا در درس پژوهی ها روی این موضوع بیشتر بررسی کنند.

خدابخش با بیان این که شهر تبریز همیشه شهر اولین ها بوده و حتی اولین مدرسه در تبریز ساخته شده و بعد به دیگر مناطق ایران وارد شده است، گفت:در حال حاضر به دنبال این هستیم که رشته ای برای دانش آموزان ایجاد کنیم تا دانش تجارتشان افزایش یابد و این در حالی است که در سال 1308 اولین مدرسه تجارت کشور ایران در تبریز تاسیس شد.

وی بیان کرد: وقتی موضوع تربیت مطرح می شود همه نگاه ها به سمت آموزش و پرورش است که این به نظر من اشتباه بزرگی است برای این که خانواده به عنوان اولین کانون، عهده دار تربیت فرزندان است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: البته آموزش و پرورش ابزار قدرتمندی برای تعلیم و تربیت در جامعه است ولی نقش اول و مهم در این رابطه را خانوده ایفا می کنند و اگر نارسایی در خانه و جامعه بود وظیفه آموزش و پرورش است که این نارسایی ها را مدیریت و تعدیل کند و کار فوق العاده سختی است.

خدابخش با بیان این که وقتی تربیت خانه و مدرسه در تقابل هم قرار می گیرند و با هم همخوانی ندارند وظیفه معلمان سخت تر می شود، ادامه داد: بر اساس نظرسنجی در کشور، معلمان همچنان مورد اعتمادترین قشر جامعه هستند واین سرمایه بزرگی برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: ممالکی که قدرت فرآوری داشته باشند و بتوانند ماده اولیه را به ارزش افزوده تبدیل کنند کشورهای موفقی هستند و اگر این ارزش افزوده، تربیت انسان سالم و کارآمد و اثرگذار باشد ارزشش بیشتر خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بیشتر مردم کشور ژاپن در 100سال گذشته مانند داعشی های امروزی رفتار می کردند ولی در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار صادرات در سال دارند که اگر علت را جویا شویم می بینیم که تنها با اتکا به نظام تعلیم و تربیت توانسته اند از دوره وحشی گری به تربیت انسان های متفکر، خلاق، مولد و خیرخواه برسند.

خدابخش تصریح کرد: معلمان بدانند که نوع نگاه، لباس پوشیدن، نوع رفتار و گفتار آن ها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در دانش آموزان دارد.

وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی در بحث خیرین نیز، اولین است، گفت: خیرین بزرگوار مردانی آذرها برای آذربایجان خدمات شایسته و فراموش نشدنی کرده اند و یکی از این نمونه ها، احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابی کودکان در شهرک خاوران است که تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: البته این خیرین بزرگوار 120 واحد همراه سرا برای همراهان بیمار این بیمارستان نیز تاسیس کرده اند که همگی این که نشان از طهارت و سلامت قلب است و رسالت اصلی قرآن و انبیاء نیز طهارت قلب است.

خدابخش با بیان این که خداوند تاکید دارد تا کار های خیر را به صورت دسته جمعی انجام دهیم تا عدالت برقرا شود، ادامه داد: ما هم وظیفه داریم تا در راستای برقراری عدالت از خیرین و کسانی که تمکن مالی دارند بهره گرفته و امکانات را بین مدارس محروم توزیع کنیم و قطعا این کار تربیتی و اثرگذاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار