دومین ثبت جهانی در حوزه فرش دستباف ، افتخار برای کاشان و ایران است

کاشان (پانا) _فرماندار کاشان گفت: رونمایی از دومین ثبت جهانی در حوزه فرش دستباف کاشان، بسی افتخار برای کاشان و ایران است. نخستین ثبت که با عنوان ثبت مهارت‌های سنتی بافت در فرش کاشان و امروز هم ثبت دوم به‌عنوان لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دومین ثبت جهانی در حوزه فرش دستباف ، افتخار برای کاشان و ایران است

به گزارش پانا کاشان، حمیدرضا مومنیان در آیین رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان اظهار کرد:کاشان مهد فرش و یکی‌ از کانونی‌ترین نقاط ایران در حوزه فرش است که همه مواهب و مجموعه‌های فرش بهره‌مند است.
وی افزود: ما در کاشان همه مواهب و مجموعه‌های فرش ازجمله تاریخ کهن فرش، آموزش فرش، رشته فرش، انجمن‌های علمی و پژوهشکده فرش را داریم که همه اینها باعث آن شده که کاشان به‌عنوان یکی از کانونی‌ترین نقاط ایران در حوزه فرش بدرخشد.
وی، با اشاره به نقش‌های فاخر، رنگ‌های باشکوه، ترکیب‌بندی های زیبای نقوش و فضاهای خالی و پر در کنار هم در فرش دستباف کاشان تصریح کرد: این هنر عظیم یادآوری می‌کند ما از چه تاریخ کهن، عمیق و ریشه‌داری برخورداریم و خوشحال هستیم که یکی از قوی‌ترین و بدیع‌ترین این ریشه‌های کهن فرش ایرانی است.
به گفته وی، کاشان شهر فاخر و بلندآوازه‌ای است که در کنار نام ایران در دنیا شناخته‌شده است و بسیاری از اوج‌های تاریخ درخشان ایران از کاشان برخاستند و برگزاری موفق دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در دانشگاه کاشان ، سرآغاز توجه بیشتری به صنعت فرش دستباف است که نیازمند پشتوانه علمی برای بازار فروش می‌باشد.
مومنیان تاکید کرد: در هر زمینه‌ای از حوزه‌های هنر، فرهنگ و ادب و تمدن، ستاره‌ای درخشان از ستارگان پرفروغ هنر کاشان در آن حوزه می‌درخشد و کاشان، شهر دیرین و کهن و شهر سفال‌های زرین‌فام است و بسیاری از آثار نفیس و گران‌بهای هنر ایران متعلق به هنرمندان کاشانی است.
به گزارش پانا، دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور همراه با آیین رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان و با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان، رئیس مرکز ملی فرش ایران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رئیس دانشگاه کاشان، احمد اکبری رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان، جمعی از مسوولان و هنرمندان عرصه صنعت فرش در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار