در گفت و گو با پانا

بازی های بومی و محلی، مکمل بازی های فکری است

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزاری بازی های بومی و محلی را در کنار المپیاد بازی های فکری امری مهم دانست و افزود: این بازی ها می تواند یکی از نیاز های اساسی دانش آموزان را برآورده کند و آنان را به سمت مهارت آموزی و دقت بیشتر پیش ببرد.

کد مطلب: ۸۰۳۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بازی های بومی و محلی، مکمل بازی های فکری است

محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار پانا اقدامات استان فارس را در بخش های مختلف حرکت هایی نو دانست و اظهار داشت: استان فارس، استانی است مملوء از خلاقیت و ابتکار و دارای حرکت های ماندگار و مفاخری است که از گذشته تا کنون بسیاری از آن ها پا برجاست.

وی با اشاره به برگزاری بسیاری از رویداد های کشوری مانند مسابقات گلستان خوانی، مسابقه خواندن و بسیاری دیگر از مسابقات، سرمنشاء آنها آموزش و پرورش استان فارس بوده است ادامه داد: المپیاد رویش نیز یکی از این قبیل مسابقات است که آغاز گر آن استان فارس بوده است.

وی در خصوص تشکیل دبیرخانه دائمی المپیاد ملی رویش در شیراز افزود: این المپیاد به دلیل اینکه از ابتدا در شیراز و استان فارس برگزار شده است، دبیر خانه دائمی آن نیز در این شهر راه اندازی شده و انحصار این مسابقات در اختیار استان فارس است که این افتخاری بزرگ است.

این مقام مسئول با مهم شمردن برگزاری این المپیاد گفت: به دلیل اینکه دانش آموزان ما در این برهه زمانی در فضای مجازی سرگردان هستند و خطرات زیادی آنان را تهدید می کند، این المپیاد به عنوان امری مهم تلقی می شود.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا مسیر حرکت دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم تا مهارت های مختلف ذهنی و جسمی آنان را با یکدیگر هماهنگ کنیم، که المپیاد رویش نقش بسزایی در تحقق این هدف دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: سازمان دانش آموزی نه تنها در بخش المپیاد گام برداشته بلکه در احیای بازی های سنتی بومی و محلی نیز نقش مهمی را ایفا کرده است، به طوری که این بازی های بومی محلی به طور قطبی به صورت مسابقه در شهرستان های مختلف در حال اجراست.

نظری در ادامه بیان داشت: این بازی های بومی و محلی هم میتواند در کنار این بازی های جهانی یکی از نیاز های اساسی دانش آموزان را برآورده کند و آنان را به سمت مهارت آموزی و دقت بیشتر پیش ببرد.

وی از استقبال خوب دانش آموزان در اولین المپیاد ملی یاد کرد و ادامه داد: این استقبال خوب نشان دهنده یک گام بزرگ برای سازمان دانش آموزی است. همچنین در دیگر نقاط استان نیز آموزش های این المپیاد صورت گرفته و از دیگر شهرستان های استان هم در این المپیاد حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در جهت جذب دانش آموزان بیشتر به این مسابقات توضیح داد: اگر همین مسیری را که تا کنون پیش رفته ایم بدون هیچ عجله ای ادامه بدهیم و با بستر سازی مناسب می توان به این هدف رسید.

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار