معاون وزیر راه: تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب موجب تقویت ترانزیت در منطقه می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همکاری کشورمان و جمهوری آذربایجان در تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب را حائز اهمیت عنوان کرد و می‌گوید تکمیل این دالان موجب تقویت ظرفیت‌های ترانزیت در منطقه می شود.

کد مطلب: ۸۰۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر راه:  تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب موجب تقویت ترانزیت در منطقه می‌شود

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمد زاده در دیدار با جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان ، در باکو، افزود: طرح تکمیل دالان بین‌المللی حمل و نقل شمال - جنوب، موجب توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز تقویت ظرفیت‌های ترانزیتی سه کشور می‌شود.

وی افزود: این طرح همچنین به افزایش حجم حمل‌و نقل محموله‌ها در این مسیر کمک خواهد کرد .

محمد زاده در این دیدار ،روند ساخت و ساز ترمینال باری در آستارای ایران و حرکت قطارها در خط ریلی جدید آستارا ( جمهوری آذربایجان )- آستارا ( ایران ) را با مقامات کشور آذربایجان بررسی کرد.

رییس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ،گفت: این کشور در قالب طرح تکمیل دالان حمل‌و نقل شمال - جنوب تعهدات خود را اجرا کرده است.

جاوید قربان اف افزود: توافقنامه ساخت و بهره‌برداری از ترمینال باری آستارا میان دو کشور ایران و آذربایجان امضا شده و بر اساس این توافقنامه راه آهن جمهوری آذربایجان خط ریلی ۱.۴ کیلومتری در خاک ایران را به مدت ۱۵ سال و ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره گرفته است.

همچنین برنامه ریزی شده است، در آینده نزدیک خط ریلی آستارا - آستارا میان دو کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در این دیدار اعلام شد تکمیل دالان حمل‌و نقل شمال -جنوب خط ریلی ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و کشورهای اسکاندیناوی را در یک شبکه واحد متصل میکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار